محیط بانان مظلوم واقع شده‌اند/ آذربایجان شرقی ۴ شهید محیط بانی دارد
محیط بانان مظلوم واقع شده‌اند/ آذربایجان شرقی ۴ شهید محیط بانی دارد

به گزارش اویاقلیق ،حمید قاسمی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از محیط بانان نمونه آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اصل ۵۰ ام قانون اساسی گفت: قانون اساسی در این اصل تکلیف کرده است که حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده و برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم محیط زیست ضروری است. […]

بثببه گزارش اویاقلیق ،حمید قاسمی ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از محیط بانان نمونه آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اصل ۵۰ ام قانون اساسی گفت: قانون اساسی در این اصل تکلیف کرده است که حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده و برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم محیط زیست ضروری است.

وی با بیان اینکه اداره کل محیط زیست اداره و دستگاه اجرایی تشریفاتی نیست، ادامه داد: این اداره کل وظایف سنگین و مهمی درخصوص حفاظت از محیط زیست و منابع خدادادی دارد که به دو بخش محیط انسانی و محیط طبیعی تقسیم می شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه حفاظت از گونه های حیات وحش وظیفه مهم و اصلی محیط بانان زحمت کش و ایثارگر است، ابراز داشت: اداره کل حفاظت از محیط زیست باید جلوی تخریب محیط زیست، آلودگی و ازبین بردن گونه های مختلف حیات وحش را بگیرد که در این خصوص محیط بانان وظیفه سنگینی دارند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی ۴شهید محیط بانی دارد، گفت: این استان همچنین دو جانباز ۷۰ درصد نیز در راه حفاظت از محیط زیست تقدیم کرده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه محیط بانی شغلی مهم و دارای ضریب سختی بالایی است، ابراز داشت: باید حمایت های مالی و معنوی خوبی از محیط بانان انجام شود، دریافتی های پرسنل محیط بانی نسبت به سایر مشاغل خیلی کمتر است.

در کنار افتتاح پروژه های صنعتی به مخاطرات زیست محیطی آن توجه شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه اهمیت محیط زیست بر کسی پوشیده نیست، گفت: باید در کنار افتتاح پروژه های صنعتی به مخاطرات زیست محیطی آن نیز توجه شود.

داوود بهبودی با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست از ضروریات رسیدن به توسعه پایدار در کشور است، افزود: باید خط توازنی برای حفظ محیط زیست و اجرای طرح های توسعه ای در صنعت و اقتصاد در کشور تعریف شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت از محیط زیست مسئول کاهش دادن آسیب های زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی است، ابراز داشت: توسعه هر جامعه ای در گرو حفظ محیط زیست است.

بهبودی با بیان اینکه در کشور و استان آذربایجان شرقی باید به مسائل زیست محیطی توجه ویژه ای شود، ادامه داد: نباید به محیط زیست فشار وارد شده و تخریب شود باید توازن در استفاده از منابع محیط زیست ملاک قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید تکنولوژی های پیشرفته را در جهت کاهش آلودگی به کار گیریم، اظهار داشت: باید مردم را از خطرات نابودی محیط زیست اگاه کنیم که برای این منظور نیاز است فرهنگ سازی های لازم انجام شود.

منبع:مهر