اجرای بزرگترین نقاشی دیواری کشور در تبریز+عکس
اجرای بزرگترین نقاشی دیواری کشور در تبریز+عکس

به گزارش اویاقلیق،عباس عادلی شهیر گفت ، نقاشی دیواری با عنوان طرح خانه بهنام از سوی زیبا سازی منطقه دو بر فراز یک دیواره بلند در بلوار آیت الله ملکی تبریزی طراحی و اجرا گردیده است . شهردار منطقه دو مساحت این نقاشی را ۴۰۰ متر بیان کرد و افزود این اولین بار است که […]

هبه گزارش اویاقلیق،عباس عادلی شهیر گفت ، نقاشی دیواری با عنوان طرح خانه بهنام از سوی زیبا سازی منطقه دو بر فراز یک دیواره بلند در بلوار آیت الله ملکی تبریزی طراحی و اجرا گردیده است .

شهردار منطقه دو مساحت این نقاشی را ۴۰۰ متر بیان کرد و افزود این اولین بار است که نقاشی دیواری با این سبک جدید که نشانگر سبک معماری و هویت هنری دوره تاریخی بنا را نشان می دهد در این اندازه اجرا می شود . ایشان در ادامه افزودند توجه به نورپردازی ویژه این طرح ، به هنگام تاریکی هوا و شب هنگام منظره ای بسیار زیبا برای شهروندان ایجاد می کنند.

 عادلی شهیر افزود معرفی برندهای تاریخی فرهنگی شهر اولین ها یکی از برنامه های کاری واحد زیبا سازی این منطقه می باشد  که  پیش از این نیز طرح های دیواری مسجد کبود ، مقبره الشعرا و خانه حید زاده نیز در این راستا توسط منطقه دو اجرا گردیده بود  که خوشبختانه مورد توجه ویژه شهروندان و هنرمندان قرار گرفته است .

لازم بذکر است خانه بهنام از جمله قدیمی ترین خانه های تاریخی شهر تبریز است که در اواخر دوره زندیه و اوایل دوران قاجار ، به عنوان یک خانه مسکونی ساخته و در زمان ناصر الدین شاه قاجار نوسازی و با نقاشی هایی تزیین شده است .