ایستگاه تقویت فشار گاز شمالغرب کشور در تبریز به بهره برداری رسید
ایستگاه تقویت فشار گاز شمالغرب کشور در تبریز به بهره برداری رسید

به گزارش اویاقلیق،«حمیدرضا عراقی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم بهره برداری از این پروژه ها، با تاکید بر ضرورت ارتقای امنیت تامین و توزیع انرژی کشور، گفت: طرح توسعه ایستگاه تقویت فشار گاز تبریز نقش موثری در امنیت تامین انرژی شمالغرب کشور بر عهده دارد. وی با بیان اینکه […]

OLYMPUS DIGITAL CAMERAبه گزارش اویاقلیق،«حمیدرضا عراقی» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مراسم بهره برداری از این پروژه ها، با تاکید بر ضرورت ارتقای امنیت تامین و توزیع انرژی کشور، گفت: طرح توسعه ایستگاه تقویت فشار گاز تبریز نقش موثری در امنیت تامین انرژی شمالغرب کشور بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه برای امنیت انرژی در داخل کشور باید خطوط گازرسانی توسعه و تولید میدان پارس جنوبی افزایش پیدا کند، گفت: روزانه حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب گاز وارد شبکه توزیع کشور می شود.

عراقی افزود: برای گازرسانی به همه شهرها و روستاهای کشور هم تولید بالا می رود و هم می بایست شبکه های توزیع و ایستگاه های تقویت فشار گسترش پیدا کند. ما برای اینکه دو میلیون خانوار را تا پایان سال ۹۶ به شبکه گاز کشور وصل کنیم، چیزی حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است. این بودجه بین استان ها تقسیم شده و استان های کشور بین دو الی سه برابر سال های گذشته بودجه دریافت کرده اند و در همه شهرها و روستاهای مورد نظر کار گازرسانی پیش می رود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه گفت: برای سال جاری، گازرسانی به حدود ۳ هزار روستا را در برنامه داریم و امروز ۱۲۰۰ روستا به طور همزمان به بهره بردرای می رسند و طرح گازرسانی به ۸۰۰ روستای دیگر نیز امروز شروع می شود.

عراقی گفت: امروز از شبکه گازرسانی به ۱۸ شهر بهره برداری شده و کار گازرسانی به ۱۸ شهر دیگر شروع می شود.

معاون وزیر نفت تاکید کرد: تا پایان سال ۹۶ همه شهرها و روستاهایی که امکان گازرسانی دارند و به نام شهر و روستا معروف اند، در دولت تدبیر و امید گازرسانی خواهند شد و ما می توانیم ادعا کنیم تمام مردم کشورمان تا پایان دولت تدبیر و امید از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

مدیر منطقه ۸ عملیات انتقال گاز در حاشیه مراسم افتتاح با اعلام این خبر گفت: با بهره برداری فاز ۲ اولین تاسیسات الکتروکمپرسور تقویت فشار گاز تبریز، ظرفیت انتقال گاز این تاسیسات از ۲۴ میلیون متر مکعب به ۶۰ میلیون متر مکعب در روز افزایش می باید.

بایبوردی افزود: این تاسیسات اولین تاسیساتی است که در سطح شرکت انتقال گاز کشور به الکتروکمپرسور گازی مجهز شده که نیروی محرکه الکتروکمپرسورهای نصب شده در این تاسیسات نیروی برق بوده و الزاماً پست با ولتاژ بالا ی ۲۴ مگاوات مورد نیاز بود که در جوار این تاسیسات نصب گردید.

مدیر منطقه۸ عملیات انتقال گاز ایران تصریح کرد: با بهره برداری از این ایستگاه، ظرفیت انتقال گاز شمال و شمالغرب کشور بیش از دو برابر قبلی شامل خط ۴۰ اینچ تبریز – بازرگان ، خط لوله ۳۰ اینچ تبریز- ارمنستان، خط لوله ۲۰ اینچ و ۳۶ اینچ تبریز- میاندوآب و خط لوله ۲۴ اینچ تبریز-تسوج- ارومیه افزایش می یابد.