افتتاح پاسگاه حفاظتی ذخیره گاه در مناطق جنگلی شهرستان هوراند
افتتاح پاسگاه حفاظتی ذخیره گاه در مناطق جنگلی شهرستان هوراند

سیدرضا تاج الدینی با اشاره به اینکه جنگل های ارسباران فرصت های بسیاری را برای اشتغال جوانان ایجاد می کند، اظهار داشت: تمشک جنگلهای منطقه تنباکلوٰ، خانکندی، داودلو، ملکدرق و گورمدرق مورد بهره برداری قرار گرفت. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند ادامه داد: برداشت محصول تمشک که از اوایل مرداد بمدت دو […]

زسرسیدرضا تاج الدینی با اشاره به اینکه جنگل های ارسباران فرصت های بسیاری را برای اشتغال جوانان ایجاد می کند، اظهار داشت: تمشک جنگلهای منطقه تنباکلوٰ، خانکندی، داودلو، ملکدرق و گورمدرق مورد بهره برداری قرار گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند ادامه داد: برداشت محصول تمشک که از اوایل مرداد بمدت دو ماه شروع می شود برای جنگل نشینان این منطقه بیش از ۲۵ میلیون تومان درآمد حاصل کرده است.

وی به خصوصیات محصول تمشک نیز اشاره کرد و گفت: تمشک گیاهی بوته‌ای با ریشه‌ی دایمی و شاخه‌های چوبی دو ساله بوده که به نوعی منطقه ارسباران را با پوشش سبز خود به یکی از مناطق بکر تبدیل کرده است.

تاج الدینی همچنین از افتتاح و راه اندازی پاسگاه حفاظتی ذخیره گاه کورن، قره درویش و هوای بمناسبت هفته دولت در شهرستان هوراند خبر داد و افزود: این مناطق جنگلی دارای ۷۰۰ هکتار مساحت و گونه های نادری همچون ارس و سرخدار را دارا می باشد.

وی با بیان اینکه برای حفاظت از جنگلهای هوراند ۸ کیلومتر حصارکشی شده است، اضافه کرد: حفاظت از محیط زیست به همکاری مستمر مردم بستگی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هوراند در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برای با در نظر گرفتن جمعیت وابسته به طبیعت و رعایت اصول حفاظت از نوع سیستم و تولید مستمر منابع در جهت توسعه پایدار به طور جدی مدنظر قرار گرفته است.