صادرات چرم خام با وجود فعالیت ۴۰۰ واحد چرم در آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود
صادرات چرم خام با وجود فعالیت ۴۰۰ واحد چرم در آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود

به گزارش اویاقلیق،به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست زنان صنعتگر، تولیدکننده و کارآفرین استان، اظهار داشت: مشکلات بانوان تولیدکننده مختص آنها نیست و مربوط به بخش‌های مختلف اقتصادی است که بخش عمده آنها به تحریم‌ها و محدودیت‌های ناحق علیه ملت ایران که روزی کاغذپاره خوانده می‌شد باز می‌گردد. وی افزود: […]

صبثبه گزارش اویاقلیق،به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست زنان صنعتگر، تولیدکننده و کارآفرین استان، اظهار داشت: مشکلات بانوان تولیدکننده مختص آنها نیست و مربوط به بخش‌های مختلف اقتصادی است که بخش عمده آنها به تحریم‌ها و محدودیت‌های ناحق علیه ملت ایران که روزی کاغذپاره خوانده می‌شد باز می‌گردد.

وی افزود: بخشی از تحریم‌ها، ارتباط منابع داخلی ما را با دنیا قطع کرده بود و تولیدکنندگان ما ناچار بودند برای دور زدن این تحریم‌ها، هزینه‌های هنگفتی را به ناحق متحمل شوند که این تنها گوشه‌ای از مشکلات تحریم برای بخش صنعت ما بود.

جبارزاده گفت: خوشبختانه دولت دکتر روحانی از نخستین روز فعالیت، خود را مکلف می‌دانست که مشکلات و موانع را از سر راه تولید، صنعت و صادرات بردارد و در این راستا حل پرونده هسته‌ای را با درایت کامل و حفظ عزت پیگیری کرده است.

وی افزود: امروز با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب به مرحله نهایی پرونده هسته‌ای رسیده‌ایم و مطمئنا با نهایی شدن آن بخش عمده مشکلات بخش تولید حل خواهد شد و باید برای شرایط پس از تحریم برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که نباید تولیدکنندگان را به دو گروه مرد و زن تقسیم کرد، گفت: ما همه تولیدکنندگان و صنعتگران را به یک چشم نگاه می‌کنیم و همه تولیدکنندگان به دلیل همت و غیرتی که دارند عزیز هستند.

وی افزود: تاکید بر توجه ویژه به بانوان صنعتگر و تولیدکننده تنها به دلیل نوپا بودن آنها در این عرصه است نه زن بودن آنان و چون زنان تجربه کمتری نسبت به مردان در عرصه تولید و صنعت دارند موظفیم که توجه بیشتری به آنها داشته باشیم.

جبارزاده با اشاره به عدم آگاهی بخشی از بانوان صنعتگر با قوانین کار، مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای، خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی برای زنان تولیدکننده و صنعتگر در دستگاه‌های ذی‌ربط شد.

وی با اشاره به توسعه بخش گردشگری استان و افزایش ورود گردشگران به تبریز، گفت: این امر موجب رونق بسیاری از بخش‌های مرتبط از جمله مراکز اقامتی و تفریحی و صنایع دستی نیز خواهد شد که حضور بانوان در این بخش‌ها می‌تواند موجب استفاده بهتر از ظرفیت‌ها شود.

جبارزاده با اشاره به امتیازات منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، خواستار حضور بانوان تولیدکننده در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان و استفاده از این امتیازات شد.

وی با بیان این که ایجاد خوشه‌های صنعتی تنها راه نجات صنایع کوچک است، افزود: هم‌اکنون ۴۰۰ واحد چرم در این استان فعالیت می‌کنند ولی باز هم چرم خام صادر می‌شود، بنابراین تولیدات چرمی در استان باید افزایش یابد و تا حد ممکن از توان بانوان نیز در این صنعت استفاده شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان تصریح کرد: تمام امکانات دولتی در اختیار تولیدکنندگان است و همه مدیران استان با تمام توان در خدمت حل مشکلات بخش تولید و صنعت هستند.

در این نشست که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند تعدادی از بانوان صنعتگر، تولیدکننده و کارآفرین استان به بیان مشکلات خود در حوزه تولید و کارآفرینی پرداختند.

هر یک از مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط نیز توضیحات لازم در خصوص مشکلات مطرح شده را ارایه و بانوان تولیدکننده را در جهت تسهیل فعالیت‌ها و حل مشکلات آنها راهنمایی کردند.