وضعیت وخیم حیوانات در باغ وحش تبریز / از سیاه گوش در حال احتضار تا شرایط اسفبار نگهداری
وضعیت وخیم حیوانات در باغ وحش تبریز / از سیاه گوش در حال احتضار تا شرایط اسفبار نگهداری

به گزارش اویاقلیق،لاله یوسفی، نماینده کارگروه ساماندهی باغ‌های وحش در تبریز با اشاره به شرایط اسفبار نگهداری از حیوانات در باغ وحش باغلارباغی تبریز در گفت‌وگو با فارسگفت: تحمل بوی تعفن شدید در این باغ وحش عملا بیش از نیم ساعت غیرممکن بود. وی ضمن اظهار نگرانی از وضعیت جسمی نامناسب حیوانات این باغ وحش […]

۴به گزارش اویاقلیق،لاله یوسفی، نماینده کارگروه ساماندهی باغ‌های وحش در تبریز با اشاره به شرایط اسفبار نگهداری از حیوانات در باغ وحش باغلارباغی تبریز در گفت‌وگو با فارسگفت: تحمل بوی تعفن شدید در این باغ وحش عملا بیش از نیم ساعت غیرممکن بود.

وی ضمن اظهار نگرانی از وضعیت جسمی نامناسب حیوانات این باغ وحش خصوصا میمون‌ها که از بیماری شدید پوستی رنج می‌بردند، گفت: اکثر حیوانات بی‌حال و بی‌حرکت در گوشه‌ای از قفس افتاده بودند بجز میمون‌ها که در داخل قفس با زنجیری کوتاه به میله‌ها بسته شده بودند و به شدت بی قراری می‌کردند.

این فعال حیات وحش با انتقاد از جایگاه‌های غیراستاندارد و غیربهداشتی این باغ وحش، وجود گربه خانگی در قفس سیاه گوش را نشانه بارز عدم صلاحیت این باغ وحش در نگهداری از حیوانات دانست و گفت: وجود حیوانات خانگی چون گربه و سگ فانتزی در باغ وحش همواره مورد اعتراض فعالان محیط زیست قرار گرفته اما وجود یک حیوان اهلی در قفس یک حیوان وحشی غیر قابل چشم پوشی است.

وی در پایان گفت: وجود گونه باارزش و در خطر انقراضی چون سیاه گوش (Lynx) که بی رمق و بی حرکت در قفسی نامناسب و غیربهداشتی از سوء تغذیه رنج می‌برد امروز دغدغه هیچیک از مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست نیست.

 وضعیت نامناسب ۳۵ باغ وحش مجاز و ۴۰ باغ وحش غیرمجاز در سراسر کشور و عدم وجود نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر آنها هرچند همواره با اعتراضات مردمی و انتقاد رسانه ها مواجه است اما تا کنون نه تنها برنامه ای برای ساماندهی این مجموعه ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ارائه نشده بلکه تعدادشان با و یا بدون مجوز سازمان، همچنان رو به افزایش است.

۳ ۲ ۱منبع:ائل