افت دما و بارش باران تبریزی ها را غافلگیر کرد
افت دما و بارش باران تبریزی ها را غافلگیر کرد

در حالی که شهروندان تبریزی و میهمانان تابستانی این شهر با لباس های تابستانی تردد می کردند از حوالی بعد از ظهر امروز کاهش محسوس دما همراه با بارش شدید باران همه آنان را غافلگیر کرد. خبرگزاری فارس نیز در گزارشی نوشت:  بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق از بامداد امروز در […]

صیدر حالی که شهروندان تبریزی و میهمانان تابستانی این شهر با لباس های تابستانی تردد می کردند از حوالی بعد از ظهر امروز کاهش محسوس دما همراه با بارش شدید باران همه آنان را غافلگیر کرد.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی نوشت:  بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق از بامداد امروز در آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز آغاز شده و علاوه بر اینکه شاهد آب‌گرفتگی در بعضی از معابر بودیم دمای هوا در تبریز نیز ۱۱ درجه کاهش یافته است.

در حالی که مردم آذربایجان‌شرقی به ویژه مردم تبریز تابستان امسال هوای گرم ۴۰ درجه برای چندین روز را تجربه کردند از بامداد امروز با نفوذ جریانات مرطوب خزری و گذر امواج تراز میانی جو موجب ابرناکی و وزش شدید باد و بارش متناوب شده است.

این بارش‌ها همراه با رعد و برق و برخی اوقات با تگرگ بوده است، به طوری که بامداد امروز شدت رعد و برق مردم تبریز را غافلگیر کرده و همه را از خواب بیدار کرده است.

شدت بارش‌های در بامداد امروز به حدی بود که با آبگرفتگی معابر در برخی مناطق شهر تبریز آب وارد مغازه‌ها و خانه‌ها شد.

این بارش‌های با کاهش محسوس دما همراه بوده است، به طوری که هوای دمای تبریز امروز نسبت به دیروز ۱۱ درجه کاهش یافته و به ۲۰ درجه رسید. سراب و بستان‌آباد با ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین و جلفا با ۳۳ درجه گرم‌ترین نقطه آذربایجان‌شرقی بوده است.

امروز کاهش دما در شهر تبریز به حدی بود که بیشتر مردم به پوشیدن لباس گرم روی آوردند.

بیشترین بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان‌شرقی مربوط به شهرستان مرند با ۲۱٫۲ میلی‌متر بوده است و بارش‌ها در تبریز ۱۸، ورزقان۱۲٫۷، اهر ۱۲٫۷ و کلیبر ۹٫۱ میلی متر بوده است.

هواشناسی پیش‌بینی کرده است، این بارش‌ها موجب سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی به ویژه نواحی شرقی و شمالی استان شود.

براساس این گزارش، این روزها آذربایجان‌شرقی به ویژه تبریز میزبان میهمان از سایر نقاط کشور است، به طوری که اکثر هتل‌ها و مسافرخانه پر بوده و بیشتر مهمانان به چادرزنی در پارک‌ها سپری کرده و به کشت و گذار می‌پرداختند کاهش محسوس دما و بارش باران آنان را غافلگیر کرده است.

میهمانان جنوبی کشور باور نمی کردند در یک ماه مانده به پاییز در تابستان اینقدر هوا دلپذیر بوده و آنان را مجبور به پوشیدن لباس‌های بیشتر کند.