دومین جلسه کمیسیون ویژه برجام
دومین جلسه کمیسیون ویژه برجام

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام با اشاره به برگزاری دومین جلسه این کمیسیون گفت که ‌جمع بندی نهایی کمیسیون متبوع اش تا هفته اول مهرماه ارائه می‌شود. سید حسید نقوی حسینی با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیسیون برجام گفت: در این جلسه ابتدا در مورد زمان تشکیل جلسات کمیسیون بحث و گفت‌وگو شد و در […]

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام با اشاره به برگزاری دومین جلسه این کمیسیون گفت که ‌جمع بندی نهایی کمیسیون متبوع اش تا هفته اول مهرماه ارائه می‌شود.

سید حسید نقوی حسینی با اشاره به برگزاری دومین جلسه کمیسیون برجام گفت: در این جلسه ابتدا در مورد زمان تشکیل جلسات کمیسیون بحث و گفت‌وگو شد و در نهایت بنابراین گردید که هر هفته سه روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۳ این کمیسیون تشکیل جلسه دهد و بعدازظهرها به جلسات کمیته‌ها اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه جلسات کمیسیون برجام تشکیل می‌شود تصریح کرد: البته هفته آینده به طور استثناء فقط روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جلسه خواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام همچنین اظهار کرد: در ادامه جلسه که با حضور نمایندگانی از سایر کمیسیونها ادامه یافت بنا بر این شد که بررسی برجام در کمیسیون به صورت موضوعی انجام شود. همچنین بر اساس موضوعات، کمیته‌های تخصصی متشکل از اعضای کمیسیون و یا سایر نمایندگان داوطلب از سایر کمیسیون‌ها و یا متخصصانی خارج از نمایندگان با پیشنهاد اعضای کمیته و تصویب هیأت رئیسه کمیسیون خواهد بود.

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: در این جلسه الزاماتی همچون مصالح نظام، منافع ملی کشور و تدابیر مقام معظم رهبری نیز برای کار کمیسیون پیش بینی شد که در چارچوب کار کمیسیون می باشد.

وی افزود: مسئولیت پذیری، دقت و وقت گذاری در سایه عنایت الهی و توجهات حضرات معصومین (ع) مبنای موفقیت کمیسیون ویژه برجام خواهد بود و مستندسازی تمام مراحل بررسی، تقویت کار کارشناسی، دقت در زمان بندی، ملاقات‌ها و دعوت‌های سطح بندی شده از دیگر الزامات کار کمیسیون است.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام با تاکید بر اینکه زمانبندی بررسی به نحوی تنظیم شده که کمیسیون تا هفته اول مهرماه جمع بندی نهایی را ارائه می‌کند گفت:‌ در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که اگر برجام در چارچوب لایحه از سوی دولت تقدیم مجلس شود و یا طرحی از سوی نمایندگان ارائه گردد و به کمیسیون ارجاع شود،‌ کمیسیون ویژه برجام بررسی آن‌ها را نیز همزمان در دستور کار خود قرار خواهد داد.