اعضای بدن ۱۸ بیمار مرگ مغزی در آذربایجان شرقی اهدا شد
اعضای بدن ۱۸ بیمار مرگ مغزی در آذربایجان شرقی اهدا شد

علی تقی زادیه  افزود: از سال ۱۳۸۱ تا آذرماه سال ۱۳۹۳ تنها ۱۰ مورد پیوند اعضا از فرد دچار مرگ مغزی در استان صورت گرفته بود که با تشکیل واحد فراهم آوری اعضا در آذر ماه سال ۱۳۹۳ در بیمارستان امام رضا (ع ) تبریز توانستیم موارد مرگ مغزی در استان را شناسایی و برای […]

تعلی تقی زادیه  افزود: از سال ۱۳۸۱ تا آذرماه سال ۱۳۹۳ تنها ۱۰ مورد پیوند اعضا از فرد دچار مرگ مغزی در استان صورت گرفته بود که با تشکیل واحد فراهم آوری اعضا در آذر ماه سال ۱۳۹۳ در بیمارستان امام رضا (ع ) تبریز توانستیم موارد مرگ مغزی در استان را شناسایی و برای گرفتن رضایت از خانواده آنها به موقع اقدام کنیم.
وی ادامه داد: با تشکیل این واحد در سال گذشته چهار مورد و در سال جاری نیز تاکنون چهار مورد اهدای عضو در استان صورت گرفته است.
تقی زادیه اظهار کرد: کبد و پانکراس فرد اهدا کننده عضو که دچار مرگ مغزی شده ، برای پیوند به شیراز و قلب برای پیوند دریچه و عروق قلبی به تهران انتقال داده می شود و پیوند کلیه نیز در تبریز انجام می شود.
وی با اشاره به فعالیت بیمارستان نیکوکاری تبریز در خصوص پیوند قرنیه چشم، گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد پیوند قرنیه در تبریز انجام شده که قرنیه های مورد نیاز از بانک قرنیه تهران دریافت می شود.
وی ادامه داد: با انجام هماهنگی های لازم در صدد آن هستیم تا از قرنیه افرادی که مرگ مغزی شده اند نیز برای پیوند استفاده شود.
تقی زادیه با اشاره به اینکه تاکنون در حدود ۱۰ هزار نفر برای اهدای عضو در این استان ثبت نام کرده اند، ادامه داد: کسانی که تمایل به دریافت کارت اهدای عضو دارند می توانند از طریق آدرس اینترنتی www.ehda.ir ثبت نام کنند.

منبع:ایرنا