کلید تدبیر و امید قفل لانه روباه در تهران را باز کرد/برافراشته شدن پرچم انگلیس! +تصاویر
کلید تدبیر و امید قفل لانه روباه در تهران را باز کرد/برافراشته شدن پرچم انگلیس! +تصاویر

وزیر خارجه انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در ایران وارد تهران شد. به گزارش اسکای نیوز، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در ایران وارد تهران شد و مستقیما به سفارت این کشور خواهد رفت. هاموند در بدو ورود خود در اظهاراتی در حساب توئیتر خود گفت که این اولین […]

وزیر خارجه انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در ایران وارد تهران شد.

به گزارش اسکای نیوز، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در ایران وارد تهران شد و مستقیما به سفارت این کشور خواهد رفت.

هاموند در بدو ورود خود در اظهاراتی در حساب توئیتر خود گفت که این اولین دیدار یک وزیر خارجه انگلیس به تهران از سال ۲۰۰۳ است و یک لحظه تاریخی در روابط دو کشور محسوب می‌شود.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران نیز گزارش داد که خبرنگاران و عکاسان در سفارت انگلیس در تهران منتظر ورود فیلیپ هاموند بودند.

وزیر خارجه انگلیس عصر امروز با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار می کند و ساعت ۱۸ به وقت محلی یک نشست خبری مشترک برگزار خواهند کرد.

گفتنی است بر اساس مصوبه مجلس در آذر ۱۳۹۰، دولت موظف شد روابط با بریتانیا را تا سطح کاردار کاهش دهد و تعیین سفیر برای انگلیس قانونی نیست.

گزارش نسیم حاکی است نیروی انتظامی از ساعتی پیش تدابیر گسترده امنیتی در خیابان‌های اطراف سفارتخانه انگلیس در تهران برقرار کرده است.

سفارت انگلیس در تهران بازگشایی شد

فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه سفارت این کشور در تهران را بازگشایی کرد.

سفارت انگلیس در سال ۲۰۱۱ و پس از اعتراضاتی که در تهران صورت گرفت، تعطیل شد و سطح روابط دو کشور به پائین‌ترین سطح رسید.

با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، طرفین به سمت بهبود روابط حرکت کردند و در اولین گام دو طرف در سال ۲۰۱۳ کاردار غیرمقیم تعیین کردند.

هفته گذشته بود که رسانه‌ها اعلام کردند قرار است هاموند ضمن سفر به تهران، سفارت این کشور را بازگشایی کند.

هاموند که امروز وارد تهران شد، اولین وزیر خارجه انگلیس از سال ۲۰۰۳ است که به ایران می‌آید. وی مستقیما به سفارت رفت و در مراسمی رسمی این ساختمان را بازگشایی کرد.

قرار است در ابتدای فعالیت سفارت، «آجی شارما» کاردار انگلستان سرپرستی دیپلمات‌‌های این کشور در تهران را بر عهده گیرد.

هاموند پیش از ترک لندن ابراز امیدواری کرده بود که طرفین طی چند ماه آینده برای تعیین سفیر به توافق برسند.

وی همچنین گفته است: «بازگشایی سفارت‌خانه‌های ما گامی کلیدی برای توسعه روابط دوجانبه است. در این وضع ما می‌خواهیم مطمئن باشیم که توافق هسته‌ای موفقیتی است که با برداشتن تحریم‌ها بر گسترش روابط تجاری و سرمایه‌گذاری همراه است. بریتانیا و ایران باید آماده گفت‌وگو درباره چالش‌های مشترک شامل تروریسم، ثبات منطقه و گسترش داعش در سوریه و عراق و مقابله با مواد مخدر و مهاجرت باشند.»

۲۰۵۷۵۲_۸۶۷

۲۰۵۷۵۳_۶۶۷

۲۰۵۷۵۴_۴۴۴

۲۰۵۷۵۵_۵۲۲

۲۰۵۷۵۷_۹۱۱

۲۰۵۷۵۸_۷۳۷

۲۰۵۷۵۶_۳۶۹

۲۰۵۷۵۹_۱۷۰

 

 

۲۰۵۷۶۰_۶۹۳