تراکتور اگر قهرمانی میخواهد،باید تکانی به خودش بدهد!
تراکتور اگر قهرمانی میخواهد،باید تکانی به خودش بدهد!

اویاقلیق:نتایج ضعیف هفته های آغازی لیگ ۱۵ برتر فوتبال ایران برای هوادارن تیم محبوب تراکتورسازی تبریز به هیچ وجه قابل قبول نبوده و و اعتراض عده ای از آنها را نسبت به ترکیب تیم و تصمیمات کادر فنی این تیم برانگیخته است. این امر باعث شده تا یادداشت ها و دل نوشته های بسیاری در […]

photo_2015-08-21_02-42-30اویاقلیق:نتایج ضعیف هفته های آغازی لیگ ۱۵ برتر فوتبال ایران برای هوادارن تیم محبوب تراکتورسازی تبریز به هیچ وجه قابل قبول نبوده و و اعتراض عده ای از آنها را نسبت به ترکیب تیم و تصمیمات کادر فنی این تیم برانگیخته است. این امر باعث شده تا یادداشت ها و دل نوشته های بسیاری در فضای مجازی در این  رابطه منتشر شود. یادداشت زیر یکی از آنهاست :

تراکتور در شرایطی که به موقع تمرینات پیش فصل را آغاز کرده و بازیهای تدارکاتی هم در حد قابل قبولی داشته، اردوی دلخواه کادرفنی برگزار شده و با تیمی پرمهره،حالا از ۱۲ امتیاز ممکن ابتدای فصل، ۵ امتیاز کسب کرده و روند رو به پیشرفتی مشاهده نمی شود که به آینده ی تیم بشود امیدوار بود.

در شرایطی که عدم هماهنگی توجیه ناکامی های تیم میشود،کوچکترین هماهنگی ها را هم خودمان از تیم میگیریم!

به عنوان مثال، در شرایطی که سروش رفیعی بازی قابل قبولی از خود ارائه نمی دهد، چه لزومی به فیکس بازی کردن این بازیکن وجود دارد؟ بازیکنی که در روند تیمی تعلل ایجاد میکند، پاسهای پر اشتباه و عدم هماهنگی با سایر هافبکهای تیم…چرا در شرایطی که فرید کریمی و شاهین ثاقبی از هماهنگی نسبتا بالا و خوبی با سامان نریمان جهان، هافبک بازیساز تراکتور دارند، این بازیکنها نیمکت نشین میشوند تا سروش رفیعی با افت فاحش فیکس بازی کند؟!

چرا وقتی کمربند میانی تیم،با احمد عبدالله زاده اشتباهات زیادی دارد و نمیتواند مانع بازیسازی های حریف بشود،هیچ تعویضی در تیم مشاهده نمیشود؟چه لزومی داشت بازیکنی بی حاشیه و آشنا به جو و بدنه باشگاه مثل احمد کامدار،مازاد اعلام شود تا امروز شاهد بازیهای دور از آمادگی و هماهنگی توسط احمد عبدالله زاده و یا سینا عشوری در این پست باشیم؟

چرا هیچ تدبیری برای عدم گلزنی نوک حمله اندیشیده نمیشود؟ تعویض بازیکن! تعویض آرایش هجومی تیم…تعویض سیستم بازی تیم…هیچ کدام اینها شدنی نیست؟! نمیشود از بایرامی و حمزه به صورت همزمان استفاده کرد؟! قرار است عدم آمادگی یونس حمزه را هم تحمل کنیم؟

مخلص کلام،قرار نیست حتما به سربازان ملی پوش به صورت فیکس بازی بدهیم، برای ما هیچ اولویتی بالاتر از نفع و موفقیت تراکتور نیست…قرار نیست مرکز آموزش سربازان باشیم و تراکتور بودن یادمان برود…قرار نیست چون گیرنده ی این تصمیمات، شخص تونی اولیویرا ست،چشم ببندیم و بگوییم درست است! اشکال از چشم ما و زمین کج بازیست! نه…

ما اگر تونی را دوست داریم،به خاطر این بوده و هست،که احساس میکردیم و فکر میکنیم بین گزینه های موجود،بهترین برای تراکتور بوده و هست،یعنی فقط و فقط به خاطر تراکتور!! وگرنه قرار باشد تصمیمات و اشتباهاتش به تراکتور آسیب بزند،به چه دلیلی باید چشم ببندیم و دنبال توجیه باشیم؟ نمیتوانیم از تونی یا دیگری،بت خودساخته ای بسازیم که او را مبرا از هر اشتباه و انتقادی ببینیم و همه عوامل دنیا، از جمله کج بودن زمین و تابیدن خورشید و گیرنده های پارازیت دار!!!!! را در ناکامی های تیم مقصر بدانیم و تونی را کناری گذاشته فقط گزینه ی پرستش را فعال کنیم!

حرف آخر اینکه، روند امتیاز دهی تیم نگران کننده هست و امیدها را کمرنگ میکند، در شرایطی که رقبا علاوه بر لابی های متعدد!!!! از شرایط خودشان هم بهترین استفاده را میبرند،ما هر هفته را قرار نیست به امید هفته ی بعدی سپری کنیم و منتظر باشیم بازی های انتهای فصل را! آن هم اگر!!!!! ما به شرایط آرمانی رسیدیم، چند برابر احتساب کنند…

تراکتور اگر قهرمانی میخواهد،باید تکانی به خودش بدهد…تونی اگر قهرمانی تیمش را میخواهد،باید اشتباهاتش را ببیند و بدون توجه به اسم و رسم ها،بهترین ترکیب ممکن برای تراکتور را بچیند و راههای دیگری برای نقاط ضعف تیم امتحان کند…قرار نیست در مصاحبه ها! یا بالا پایین پریدن های کنار زمین قهرمان باشیم، ما امتیازات داخل زمین را میخواهیم…

یادداشتی از رسول زارعی