راه اندازی کارگاه مونتاژ واگن های مترو در تبریز با همکاری شهرداری
راه اندازی کارگاه مونتاژ واگن های مترو در تبریز با همکاری شهرداری

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، صادق نجفی در صحن علنی شورای شهر تبریز در خصوص این لایحه، اظهار کرد: با رایزنی هایی که با معاون اول رییس جمهور و مسئولان شهرهای اصفهان و شیراز انجام دادیم، در نهایت بعد تلاش فراوان، مجوز راه اندازی کارگاه مونتاژ با همکاری شرکت طرف قرار داد دولت […]

صثبه گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، صادق نجفی در صحن علنی شورای شهر تبریز در خصوص این لایحه، اظهار کرد: با رایزنی هایی که با معاون اول رییس جمهور و مسئولان شهرهای اصفهان و شیراز انجام دادیم، در نهایت بعد تلاش فراوان، مجوز راه اندازی کارگاه مونتاژ با همکاری شرکت طرف قرار داد دولت را دریافت کردیم.

وی افزود: این کارگاه در محل دپوی لاله مترو تبریز در حال تجهیز است و سهم شهرداری تبریز در این مشارکت ۴۹ درصد و سهم شرکت خصوصی ۵۱ درصد است و همچنین این کارگاه باعث اشتغال زایی و انتقال تجربه و فناوری به مهندسان بومی می شود.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت موظف است ۱۰۰ واگن را بطور آماده وارد کشور کرده و همچنین ۲۱۵ واگن را در داخل کشور تولید کند.

نجفی با اعلام این خبر که فاز دوم خط یک متروی تبریز تا خرداد ماه سال ۹۵ با ۵۰ واگن افتتاح می شود، گفت: ریل‌گذاری فاز دوم خط یک متروی تبریز تا به چهارراه منصور رسیده است و پیش بینی می شود تا خرداد ماه سال ۹۵ متروی تبریز تا میدان ساعت افتتاح شود.

اعضای شورای شهر تبریز بعد از توضیحات شهردار، در خصوص جزئیات این لایحه بحث و گفت و گو کردند و در نهایت اکثریت اعضا با شرط انعقاد این همکاری در چارچوب قانون معاملاتی املاک شهرداری، به آن رأی دادند.

بر این اساس، شهرداری تبریز دپوی لاله را تا زمان تجهیز کارخانه واگن سازی خاورمیانه، در اختیار این شرکت قرار دهد و شرکت واگن سازی خاورمیانه قرار است واگن های ارسالی از شرکت طرف قرار داد چینی را مونتاژ کرده و در اختیار مترو شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز قرار دهد.

همچنین در ادامه این جلسه، لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر اعمال سیاست‌های تشویقی برای وصول بدهی مودیان شهرداری مطرح و پس از بررسی تصویب شد.

گفتنی است در پایان جلسه خادمان حرم رضوی در صحن شورای شهر حضور یافته و مورد تجلیل اعضای شورا و شهردار تبریز قرار گرفتند.