انتقاد از وضعیت بیمارستان های آذربایجان شرقی
انتقاد از وضعیت بیمارستان های آذربایجان شرقی

به گزارش اویاقلیق به نقل از نصر،در این نشست احتشام حاجی پور رئیس شورای اسلامی استان بیمارستان ها را یکی از ارگانهای مهم در جامعه  دانست چرا که مراجعه کنندگان به این مراکز درمانی چه از داخل کشور و یا خارج کشور بسیارزیاد بوده و با ید توجهی بیشتر به این مراکز درمانی نمود و […]

ثبه گزارش اویاقلیق به نقل از نصر،در این نشست احتشام حاجی پور رئیس شورای اسلامی استان بیمارستان ها را یکی از ارگانهای مهم در جامعه  دانست چرا که مراجعه کنندگان به این مراکز درمانی چه از داخل کشور و یا خارج کشور بسیارزیاد بوده و با ید توجهی بیشتر به این مراکز درمانی نمود و وی کمبود بیمارستانها را یکی از معضلات در سطح استان  دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: با اشاره به اینکه کمبود امکانات درمراکز درمانی  خصوصا در بخشهای اورژانس و تصادفات باعث نگرانی و عدم نارضایتی اینجانب  گردیده چرا که امکانات کافی برای درمان و رسیدگی به بیماران از جمله کادر پزشکی  در این بخش ها بسیار کم بوده که قادر به پاسخگویی مراجعه کنندگان نمی باشد و این امر باعث شده است تا مشکلات زیادی را در مراکز درمانی به بار آورد لذا  توجه  بیشتر مسئولان زیربط به این امر مهم را از اهداف جدی جامعه بهداشت و درمان  دانستند.

 مصطفی برزگران رئیس کمیسیون نظارت وامور حقوقی  در ادامه جلسه،  نظارت و بررسی مشکلات موجود  در مراکز درمانی و آموزشی در سطح استان رابه عنوان یک وظیفه بر خود  اعلام دانست.

وی در ادامه  از مشکلاتی چون نبودن امکانات تهویه (گرمایشی و سرمایشی) در بیمارستانها خصوصا در اتاقهای ( (icu،  نبود امکانات و تجهیزات از جمله دستگاههای مناسب درمانی در اتاق های جراحی ، تنوع کادر پزشکی که در نتیجه که توانایی و قدرت تشخیص نوع بیماری را از بیماران صلب می نماید که در نتیجه با تجویز دارو نامناسب بازدهی نا مناسبی را به همراه  می آورد.

برگزاری کلاسهای آموزشی برای انترنها در کنار بیمار که موجب زیاد شدن اضطراب و افسردگی در بیماران شده ، وهمکاری نکردن با همراهان بیمار را از جمله معضلات و مشکلات بسیار جدی و مهم در بیمارستان ها دانست.

نماینده شوای اسلامی شهرستان بناب در شورای اسلامی استان ایجاد کلاسهای آموزشی برای تمامی پزشکان و پرسنل های بیمارستان ها برای بهبود وضع موجود را موضوعات  مهم تلقی کرد.