تازه‌ترین نظرسنجی درباره محبوبیت اوباما
تازه‌ترین نظرسنجی درباره محبوبیت اوباما

به گزارش اویاقلیق به نقل از پرس تی وی نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در سیاست خارجی و داخلی افزایش یافته است. نظرسنجی روز جمعه‌ی سی ان ان/او آر سی نشان می‌دهد ۵۱ درصد از شهروندان آمریکایی از شیوۀ ریاست جمهوری اوباما […]

به گزارش اویاقلیق به نقل از پرس تی وی نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که میزان نارضایتی مردم آمریکا از عملکرد باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور در سیاست خارجی و داخلی افزایش یافته است.

نظرسنجی روز جمعه‌ی سی ان ان/او آر سی نشان می‌دهد ۵۱ درصد از شهروندان آمریکایی از شیوۀ ریاست جمهوری اوباما ناراضی و ۴۷ درصد راضی هستند.

این آمار در مقایسه با آمار ۴۹ درصد راضی و ۴۷ درصد ناراضی که ماه گذشته به دست آمد، نشان از کاهش روز به روز محبوبیت اوباما دارد.

شمار زیادی از مردم آمریکا نیز از عملکرد اوباما در زمینۀ اقتصاد و سیاست خارجی کشور ابراز نارضایتی کردند. براساس نتایج این نظرسنجی جدید، ۵۲ درصد از آمریکا‌یی‌ها معتقدند سیاست‌های اوباما کشور را از مسیر درست خارج کرده است.

رئیس جمهور آمریکا پایین‌ترین آمار رضایتمندی را در مورد سیاست‌های دولت در قبال گروه تکفیری داعش کسب کرده است چرا که ۶۲ درصد از رای‌دهندگان عملکرد اوباما را در قبال این گروه تروریستی تایید نکرده‌اند

طبق این نظرسنجی، حزب جمهوری خواه نیز مقبولیت چندانی در میان مردم ندارد، چرا که در مقایسه با ۴۹ درصد نارضایتی در ماه مه، این رقم در ماه جاری به ۵۴ درصد افزایش یافته است.

به‌ علاوه، ۵۵ درصد از شهروندان آمریکا معتقدند سیاست‌های پیشنهادی رهبران جمهوری‌خواه در کنگره کشور را به بیراهه می‌برد؛ در مقابل ۳۹ درصد از مردم حامی این سیاست‌ها هستند.

در این نظرسنجی ۵۲ درصد از شهروندان آمریکا در پاسخ به این سؤال که «اوضاع این روزها در کشور چگونه است؟» ابراز نارضایتی کردند. این موضوع نشان از آن دارد که کاهش میزان رضایت مردم آمریکا از دولتمردان که در نظرسنجی ماه مِه سی‌ان‌ان/اوآرسی اعلام شد، همچنان ادامه دارد.