۱۰ درصد مراجعان مرکز درمان ناباروری آذربایجان، اتباع خارجی هستند
۱۰ درصد مراجعان مرکز درمان ناباروری آذربایجان، اتباع خارجی هستند

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا،  سجاد جعفرزاده  اظهار کرد: طی سال گذشته حدود پنج هزار نوبت مراجعه به مرکز درمان ناباروری آذربایجان وجود داشته که از این تعداد مراجعه در ۹۱۰ مورد پرونده تشکیل شده و مراحل درمان آغاز شده است. وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای پذیرش مرکز درمان ناباروری آذربایجان در حدود ۱۰ درصد […]

سنبه گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا،  سجاد جعفرزاده  اظهار کرد: طی سال گذشته حدود پنج هزار نوبت مراجعه به مرکز درمان ناباروری آذربایجان وجود داشته که از این تعداد مراجعه در ۹۱۰ مورد پرونده تشکیل شده و مراحل درمان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای پذیرش مرکز درمان ناباروری آذربایجان در حدود ۱۰ درصد از مراجعه کنندگان به این مرکز بیماران خارجی و گردشگران سلامت هستند، گفت: طی سال گذشته حدود ۸۲ نفر از بیماران خارجی در این مرکز مراحل درمان خود را طی کرده اند.

وی افزود: طی سال گذشته حدود ۹۰ مورد تولد دوقلو، سه قلو و یک قلو در این مرکز رخ داده است.

جعفرزاده میزان شانس موفقیت روش IUI را در این مرکز ۳۵ درصد عنوان کرد و گفت: متخصصین این مرکز توانسته اند با استفاده از روش های نوین درمان ناباروری و با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات بروز میزان موفقیت روش ICSI را به ۴۰ درصد برسانند.

وی تاکید کرد: مجرب ترین پزشکان و متخصصان درمان نازایی استان در این مرکز فعالیت دارند و با توجه به تعدد پزشکان، بیماران حق انتخاب پزشک مورد نظر خود را دارا هستند، همچنین با توجه به نوبت دهی روزانه امکان شروع پروسه درمانی در اولین بار مراجعه وجود دارد.

وی با تشریح پروسه درمان ناباروری در این مرکز، گفت: در حال حاضر در این مرکز پتانسیل ارایه خدمات مشاوره ژنتیکی و آزمایشات سیتوژنتیکی و ژنتیک مولکولی مرتبط با ناباروری، آنالیز اسپرم، آزمایشات ویژه زنان و آزمایشات هورمونی، اعمال جراحی لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی، IUI (شست و شو و تزریق اسپرم به داخل رحم)، IVF (لقاح خارج از رحم)، ICSI (میکرواینجکشن)، لیزهچینگ، انجماد جنین، بانک تخمک و PESA (استخراج اسپرم از اپیدیوم)،TESE (استخراج اسپرم از بیضه ها) و برخی اعمال جراحی محدود برای کمک به درمان زوج های نابارور وجود دارد.

گفتنی است، مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول های بنیادی جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی  با هدف خدمت رسانی به منطقه و درمان زوج های نابارور و شادی بخشیدن به زندگی آنان در سال ۸۹ افتتاح شد و ارائه ی خدمات این مرکز توسط متخصصان زنان و زایمان و اورولوژی و با همکاری بخش جنین شناسی و ژنتیک به طور رسمی از فروردین ماه سال ۹۰ آغاز شد.

 این مرکز با در اختیار داشتن تجهیزات به روز و پیشرفته و کادر مجرب در زمینه های درمان تخصصی ناباروری، آزمایش های طبی و ژنتیک، مشاوره ی روانشناسی و اورولوژی آماده ارائه ی خدمات به زوجین نابارور و عموم مردم می باشد.