هدفگذاری پروژه‌های عمرانی؛ تقویت زیرساخت‌ها و رفع نیازهای قدیمی شهر
هدفگذاری پروژه‌های عمرانی؛ تقویت زیرساخت‌ها و رفع نیازهای قدیمی شهر

به گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، محبوب عبداله‌پور در جریان بازدید شهردار، معاون عمرانی استاندار، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، روندپیشرفت اهم پروژه‌های عمرانی،موانع اجرای پرشتاب برخی اقدامات،کم‌و‌کیفت عامل بادستگاه‌های مرتبط اجرایی ونحوه اجرای زمان‌بندی هرپروژه را تشریح کرد. وی با اشاره به مراحل تکمیلی بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان […]

حبه گزارش اویاقلیق به نقل از شهریار، محبوب عبداله‌پور در جریان بازدید شهردار، معاون عمرانی استاندار، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، روندپیشرفت اهم پروژه‌های عمرانی،موانع اجرای پرشتاب برخی اقدامات،کم‌و‌کیفت عامل بادستگاه‌های مرتبط اجرایی ونحوه اجرای زمان‌بندی هرپروژه را تشریح کرد.

وی با اشاره به مراحل تکمیلی بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان گفت: همجواری این پروژه با بیمارستان دیگری که در محوطه است، ایجاب می‌کند که اجرای پروژه با محدودیت‌هایی مواجه باشد؛ با این حال، اجرای پروژه، از پیشرفت ۸۵درصدی برخوردار است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، اضافه کرد: پروژه  بیمارستان کودکان مبتلا به سرطان در ۴٫۵ طبقه و با هزینه ۶ میلیارد تومان طراحی و اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: با اتمام مراحل احداث توسط شهرداری تبریز، مرحله تجهیز بیمارستان توسط  دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز آغاز خواهد شد.

عبداله‌پور در ادامه اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح گلپارک، که در تداوم نگرش ارزش‌مدار شهرداری تبریز به نام «شهیدان ابراهیمی» متبرک شده‌است، اقدام موثری است که با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، موجب رفع یکی از نیازهای ترافیکی شهر در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

وی همچنین با بیان این‌که احداث سالن اصلی پایانه مرکزی تبریز تا کنون هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در بر داشته است، افزود: این پروژه شامل چهار سالن اصلی، همکف، نیم‌طبقه و سالن مسافرگیری بوده و با تعریف کاربردهای مختلف، پاسخگوی نیازهای شهروندان مسافر خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، همچنین از پیشرفت ۹۰ درصدی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح حمیدبا گذشت تنها هفت ماه از آغاز پروژه خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در قالب روگذر تعریف شده است.

عبداله‌پور اضافه کرد: اجرای پروژه حمید در سه سطح، امری است که ضرورت آن با توجه به چشم‌انداز ترافیکی ورودی شهر، در آینده بیشتر محرز خواهد بود.

وی با اشاره به پروژه سامان‌دهی مهرانه‌رود حدفاصل پل‌نظام‌پزشکی تا آجی‌چای، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خاطرنشان کرد: این پروژه به طول ۷۰۰ متر و با پیشرفت ۹۰ درصد، نقش کارساز در هدایت آب‌های سطحی و زیبایی این بستر طبیعی خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، گفت: تعریض آجی‌چای به طول ۱۳۶ متر از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار بوده و با اعتبار ۴ میلیارد تومان، از دیگر پروژه‌های زیست‌محیطی شهرداری تبریز است.

وی با بیان این که با اجرای پروژه دو کمال، به موازات اتوبان پاسداران و خیابان امام خمینی‌(ره) یک مسیر «شرق به غرب» دیگر به مسیرهای شهری اضافه می‌شود، تصریح کرد: این پروژه، کاهش ترافیک در مسیرهای اشاره‌شده را در پی خواهد داشت.

عبداله‌پور خاطرنشان کرد: پروژه دو کمال که از فضای سبز ایده‌آلی نیز در طرفین برخوردار است،  با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از پیشرفت ۶۰ درصدی برخوردار است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز، تاکید کرد: ۷۳ درصدازبودجه ۲۸۵۰ میلیاردتومانی شهرداری تبریزدرسالجاری،مربوط به حوزه عمرانی بوده ودر ۶۲۰ ردیف برای مناطق،سازمانهاوشرکتهای مختلف زیرمجموعه شهرداری تبریزتعریف شده ودرحالاجرا است.