به گزارش اویاقلیق،مجید آقابابایی روز پنجشنبه در جریان سفر مدیران ارشد وزارت کشور به آذربایجان غربی در گفت و گویی  افزود: در روزهای اخیر در مجموع ۹ حمله به خودروهای ایرانی در شرق ترکیه انجام شده که در جریان آن یک نفر از اتباع ایرانی کشته شده است. وی بیان کرد: در جریان این حمله […]

به گزارش اویاقلیق،مجید آقابابایی روز پنجشنبه در جریان سفر مدیران ارشد وزارت کشور به آذربایجان غربی در گفت و گویی  افزود: در روزهای اخیر در مجموع ۹ حمله به خودروهای ایرانی در شرق ترکیه انجام شده که در جریان آن یک نفر از اتباع ایرانی کشته شده است.

وی بیان کرد: در جریان این حمله ها چند خودروی ایرانی به طور کامل به آتش کشیده شد و برخی خودروها نیز آسیب جدی دیدند.

وی ادامه داد: موضوع حمله به خودروهای ایرانی هم اکنون از طریق مبادی ذیربط وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است تا کشور ترکیه خسارت خودروهای آسیب دیده ایرانی در خاک آن کشور را جبران کند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور اظهار کرد: برای تامین امنیت خودروها و مسافران عبوری از خاک ترکیه هماهنگی لازم با کشور مقابل انجام شده و برای جلوگیری از حملات احتمالی نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون اوضاع تردد خودروهای ایرانی در خاک ترکیه کنترل شده و حمله جدیدی ضورت نگرفته و تردد به صورت مستمر ادامه داد.

آقابابایی با اشاره به این که همه مرزهای زمینی کشور از جمله مرز رازی ، سرو و بازرگان باز است و عبور و مرور در آنها همچنان جریان دارد ، از شهروندان ایرانی خواست حتی المقدور از تردد زمینی به ترکیه خودداری کرده و در ساعات شبانه در جاده های این کشور تردد نکنند.

به گزارش ایرنا ، در روزهای اخیر با وجود عادی بودن تردد در مرزهای رسمی آذربایجان غربی ، تقاضای سفر زمینی از ایران به ترکیه کاهش یافته و از حدود ۴۵۰ خودروی روزانه به ۳۰۰ خودرو رسیده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی نیز در روز پیش اعلام کرد: در مرز بازرگان از طرف ترکیه روزانه حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ خودرو وارد کشورمان می شود.

آذربایجان غربی به طول ۹۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای جمهوری آذربایجان(جمهوری خودمختار نخجوان) ، ترکیه و عراق دارد.

سه مرز بازرگان ، سرو و رازی مرزهای رسمی بین ایران و ترکیه در محدوده آذربایجان غربی است.

در روزهای گذشته عناصر گروهک های مخالف کشور ترکیه هشت کامیون و یک اتوبوس ایرانی را در جاده های مرزی این کشور مورد حمله قرار دادند که جریان این حملات راننده اتوبوس کشته شد.