سرمایه‌گذار محمدرضا گلزار را به من تحمیل کرد/ او این سبک بازی را بلد نیست/ گلزار عشق را نمی‌شناسد
سرمایه‌گذار محمدرضا گلزار را به من تحمیل کرد/ او این سبک بازی را بلد نیست/ گلزار عشق را نمی‌شناسد

به گزارش اویاقلیق به نقل از صراط،پس از آن‌که محمدرضا گلزار علت جدایی خودش از گروه سازنده‌ی سریال «عشق تعطیل است» را ضعف متن این سریال دانست، بیژن بیرنگ از پشت‌صحنه این سریال و ماجراهایی سخن گفته که این بازیگر به وجود آورده است. بیرنگ که هم کارگردان این سریال بود و هم نویسنده متن […]

صضبه گزارش اویاقلیق به نقل از صراط،پس از آن‌که محمدرضا گلزار علت جدایی خودش از گروه سازنده‌ی سریال «عشق تعطیل است» را ضعف متن این سریال دانست، بیژن بیرنگ از پشت‌صحنه این سریال و ماجراهایی سخن گفته که این بازیگر به وجود آورده است.

بیرنگ که هم کارگردان این سریال بود و هم نویسنده متن آن در گفت‌وگو با هفته‌نامه تماشاگران امروز از ماجراهایی سخن گفته که باعث شده این سریال پس از قسمت پنجم زمین‌گیر شود.

به گزارش خبرآنلاین، سریال «عشق تعطیل است» برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شد و خیلی زود ساخت آن متوقف شد.

محمدرضا گلزار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود که «علت جدایی من و تیم سازنده از این پروژه دور بودن متن اثر از سلیقه من بود… اگر بخواهم در خصوص جزئیات جدا شدن از پروژه خانگی «عشق تعطیل نیست» بگویم همین کافى ست که همه باهم انصراف دادیم، یعنی قبل از شروع قسمت ۶ من به‌شخصه و به خاطر خواسته جمعی گروه، کارگردان را صدا کردم و از او خواستم متن را به خاطر عدم علاقه مردم به آن عوض کند و نویسنده جدیدی به گروه اضافه کند که کارگردان زیر بار چنین کاری نرفت و ترجیح داد که کار را متوقف کند. این شد که همه باهم انصراف دادیم و پروژه متوقف شد.»

بیژن بیرنگ که ساخت سریال‌های پرمخاطبی مثل «همسران» و «خانه سبز» را در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد، به تماشاگران امروز گفته که او این سریال را تعطیل نکرده و در انتخاب بازیگر برای این مجموعه اشتباه کرده است.

او بابیان این مطلب که بعضی از دوستان درک نکردند چه‌کاری قرار است انجام بدهند، گفته: «نه خانم مهناز افشار مشکلی داشت و نه باقی دوستان. این مشکل را آقای گلزار به وجود آوردند و سرمایه‌گذار.»

او گفته: «آقای گلزار از طرف سرمایه‌‌گذار به من تحمیل شد به این شکل که این سریال را در صورتی می‌توانیم بسازیم که آقای گلزار باشد. ایشان این سبک بازی را بلد نیست، در لحظات عاطفی مشکل دارد، در خنداندن مشکل دارد، جنس کمدی کار ما یک کمدی کلام است و احتیاج به یک مقدار کار تئاتری دارد و هر کلمه‌ای باعث می‌شود کلمه دیگر به وجود بیاید و این باید مخاطب را بخنداند و یک نوع بذله‌گویی خاص از بازیگر می‌خواهد که ایشان با این جنس کار مشکل دارد.»

او اضافه کرده: «البته این بذله‌گویی را به نظرم باقی دوستان مثل آقای حقیقت دوست و خانم افشار داشتند و شیرین و خیلی خوب بودند. حتی زانیار خسروی، آقای خمسه، خانم مهرانه مهین‌ترابی و بازیگرهای جدیدی مثل حدیث میرامینی، خانمی که نقش دختر کوچک را بازی می‌کردند، داشتند و به یک‌شکلی همراه کار بودند. مثلاً خانم افشار از روز اول معتقد بود که این کار جدیدی است و تمام سعی‌مان را باید بکنیم که این اتفاق بیفتد. آقای خمسه همین‌طور، خانم مهرانه مهین‌ترابی هم. تنها کسی که این میان مانع کار بود به نظر من آقای گلزار بود.»

این کارگردان گفته: «آقای گلزار به نظر من باید یاد بگیرد که با سوپراستار بودن و با طمطراق و یراق وارد صحنه شدن و گوش به حرف کارگردان نسپردن و اینکه من همین هستم و باید باشم، چون از من در بیرون چنین انتظاری است، نمی‌تواند یک کار جدید را به وجود بیاورد. تلویحاً چندین بار این اواخر به ایشان گفتم ما آدم‌هایی مثل خسرو شکیبایی یا فردوس کاویانی و باقی بازیگرهایی که در طول این سال‌ها با آن‌ها کارکرده‌ام، داشته‌ایم که این‌گونه نبوده‌اند.»

او معتقد است که این اولین بار بوده که چنین رفتاری را می‌دیده و برایش جای تعجب داشته که یک بازیگر خودش را به کارگردان و متن نسپرد و دائم با جملات و کلماتی که می‌گوید عناد داشته باشد؛ «اگر بخواهم خیلی روراست باشم شاید به این دلیل که ما صحبت از این کردیم که عشق و ارتباطات باید چطور باشد و چطور باید سعی کنیم عشق تعطیل نشود و من فکر می‌کنم آقای گلزار با حدیث عشق خیلی فاصله داشت. به نظرم ایشان عشق را نمی‌شناسند و نمی‌خواهند بشناسد.»

بیرنگ گفته: «نتیجه کار ایشان نشان داد که برای چنین کاری ساخته نشده‌اند. ایشان یقیناً نمی‌توانند آقای شکیبایی باشند. من همیشه این مورد را درباره آقای شکیبایی گفته‌ام که ایشان کسی بودند که کلمات و جملاتی را که به نظرشان شعار بود تبدیل به شعور می‌کردند، ولی ما متأسفانه در این کار شاهد بودیم که کلماتی که در آن شعور بود تبدیل به شعار شد و این غیرقابل‌پذیرش است.»

این نویسنده تأکید کرده: «آقای گلزار کسی بود که به این تجربه صدمه زد و من اگر می‌توانستم سری دوم را بسازم با آدم‌های دیگری کار می‌کردم که اگر هم به‌اندازه ایشان شناخته‌شده نباشند، ولی حداقل با اعتماد و عشق کار ‌کنند. مگر می‌شود با بیرنگ کارکرد و به او اعتقاد نداشت و بعد هم بگوید نویسنده باید عوض می‌شد؟ اصلاً ایشان در آن حدی است که بتواند بگوید نویسنده عوض کنید؟ کدام نویسنده‌ای در ایران می‌تواند در سبک و سیاق من بنویسد؟ من به دوستان نویسنده توهین نمی‌کنم، ولی هر کس سبک خاص خودش را دارد و چطور یک آدم می‌تواند بعد از ۳۶ سال که بیرنگ کارکرده، بگوید شما سبک و سیاقت را عوض کن و جور دیگر این سریال را بسازیم و ادامه دهیم؟ البته ایشان از طرف سرمایه‌گذار حمایت می‌شد و خب نتیجه‌‌اش همین شد که می‌بینید.»