درآمد میلیاردی تلگرام!
درآمد میلیاردی تلگرام!

به گزارش اویاقلیق به نقل از باشگاه خبرنگاران،  تلگرام که یک پروژه‌ی متن‌ باز است خیلی زود توانست به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران تبدیل شود و این محبوبیت تا حدی رسیده که تلگرام در وبلاگش اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد. نیکولای و پاول دوراو توسعه دهندگان و پایه‌گذاران این اپلیکیشن […]

یسثبه گزارش اویاقلیق به نقل از باشگاه خبرنگاران،  تلگرام که یک پروژه‌ی متن‌ باز است خیلی زود توانست به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب کاربران تبدیل شود و این محبوبیت تا حدی رسیده که تلگرام در وبلاگش اعلام کرد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

نیکولای و پاول دوراو توسعه دهندگان و پایه‌گذاران این اپلیکیشن امروز اعلام کرده‌اند که ترافیک روزانه‌ی تلگرام به ۱۰ میلیارد پیام  رسیده است. این رقم بسیار جالب توجه است چرا که تا ۸ ماه پیش روزانه اندکی بیش از یک میلیارد پیام در سرورهای این اپلیکیشن پیامرسان رد‌ و‌ بدل می‌شد. با عرضه‌ی تلگرام سیل عظیمی از کاربران فیسبوک، واتس‌اَپ و وایبر به این اپلیکیشن کوچ کردند که این نیز عاملی برای افزایش کاربران و ترافیک تلگرام است. اپلیکیشن واتس‌اَپ تا ماه ژانویه روزانه ۳۰ میلیارد پیام رد و بدل می‌کرد.

توسعه دهندگان تلگرام در وبلاگ این اپلیکیشن اعلام کردند:
ما نسخه‌ی آ‌ی‌او‌اس تلگرام را دو سال پیش عرضه کردیم که با محبوبیت نسخه‌های متعدد، با پیام‌های رد و بدل شده‌ در سرورهای این اپلیکیشن روزانه به ۱۰ میلیارد رسیده است. این رقم تنها مختص به پیام‌های متنی است که بین کاربران رد و بدل می‌شود؛ ما از این بابت بسیار خرسند هستیم و از همه متشکریم.

علاوه بر نسخه‌ی تحت وب، تلگرام نسخه‌های بسیاری برای پلتفرم‌های متعددی از جمله آی‌اوس، اندروید، سیستم عامل کروم، مک و ویندوز فون دارد. البته اپلیکیشن‌های پیام رسان دیگری نیز وجود دارند که عملکردی مشابه تلگرام داشته و پیام‌های رد و بدل شده را کدگذاری می‌کنند.