اصلی ترین هدف دولت در پساتحریم رشد و رونق اقتصادی است
اصلی ترین هدف دولت در پساتحریم رشد و رونق اقتصادی است

به گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، در هنگ مرزی منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه مناطق آزاد در قانون با اهداف والایی در اقتصاد کشور، تاسیس شدند، اظهار کرد: در مجلس چهارم بحث مناطق آزاد مطرح شد که امور آن مخالفان زیادی داشت، که به هر حال به تصویب نمایندگان […]

سیبه گزارش اویاقلیق به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی، در هنگ مرزی منطقه آزاد ارس، با بیان اینکه مناطق آزاد در قانون با اهداف والایی در اقتصاد کشور، تاسیس شدند، اظهار کرد: در مجلس چهارم بحث مناطق آزاد مطرح شد که امور آن مخالفان زیادی داشت، که به هر حال به تصویب نمایندگان رسید ولی در عمل آن اهداف به هر دلیلی محقق نشد.

وی افزود: امیدواریم منطقه آزاد ارس بتواند به این اهداف نایل شود بخصوص از این مقطع به بعد که پس از توافق هسته ای با کشور های اروپایی و آمریکا، وارد شرایط جدیدی می شویم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هدایت های رهبری، حمایت های مردم و تدابیر حکیمانه و جسورانه رئیس جمهور، باعث رسیدن به توافق هسته ای شده است، عنوان کرد: در بحث مذاکرات یک استراتژی دقیق برای کشور طراحی شد و همه ی نظام پای این موضوع ایستادند و از همه مهمتر رهبری مدیریت مذاکرات را بر عهده داشتند که به امید خدا توانستیم معضل تحریم را پشت سر بگذاریم، حقوق ملت ایران را احقاق کرده و بتوانیم کشور را از شرایط سخت فصل ۷ شورای امنیت، بیرون بیاوریم.

وی ادامه داد: توافق انجام شده، تازه شروع کار است و مقطعی است که اگر همه ی اجزاء موجود در این موضوع با هم عمل نکنند ما موفق نمی شویم و گرنه بهانه جویی و مشکل تراشی برای طرف مقابل کار سختی نیست. یکی از مهمترین عوامل موثر در این بحث اتحاد، انسجام درونی و مقاومت مردم و اراده آن ها در انتخاب یک جریان اجرایی بود که توانست پرچم دار تفکر صلح طلبی و اعتدال باشد و کشور را از موضع تهدید از  منظر کشور های منطقه و اروپایی بیرون آورده و در موضع فرصت قرار دهد.

 رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه، اصلی ترین موضع قدرت ما مردم هستند، گقت: برای اینکه بتوانیم در ادامه مسیر موفق باشیم باید رضایتمندی مردم و اصل مشارکت آن ها در دولت را جلب کنیم و همچنین شرایط رفاه نسبی و مطلوبی که مردم بتوانند در آن راحت تر زندگی کنند را فراهم کنیم. ما از نظر اشتغال، بحث بیکاری، تورم و سرمایه گذاری و تولید، شرایطی که مردم اکنون در آن هستند راضی نیستیم، ولی مردم محجوب و علاقه مند به انقلاب، رهبری و دولت، مقاومت می کنند و ما باید سعی در تغییر این شرایط داشته باشیم.

وی افزود: در زمان پساتحریم اصلی ترین هدف دولت بحث رونق و رشد اقتصادی است، چون ما می توانیم بسیاری از موانع را بعد از این توافق از سر راه برداریم، مثلا راحت تر شدن تبادل تجاری، ورود سرمایه به کشور، ورود تکنولوژی، امکان فروش نفت و ورود منابع ناشی از آن، به هر حال محدودیت های قبلی را در توسعه تجارت با کشور ها نخواهیم داشت، که همه این شرایط به ما فرصت های جدیدی را می دهد که البته در گذشته هم داشته ایم ولی نتوانستیم از آن ها استفاده کنیم، اکنون هم اگه برنامه درستی نداشته باشیم نمی توانیم از آن ها استفاده کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از هر نظر دارای ظرفیت های بالایی است، گفت: همه عوامل در این اینجا دست در دست هم داده و یک استان زر خیز و خوب را پدید آورده اند که باید از آن استفاده کرد و مسئولین استانی باید تلاش کنند تا از این استان یک استان الگو در زمان پسا تحریم بسازند تا حداقل معین دو استان دیگر باشند.

وی ادامه داد: در جلسه ی گذشته ی دولت با استانداران، بر موضوع های برنامه ریزی در کشور در زمان پسا تحریم، توجه و برنامه ریزی منطقه ای، بارور کردن پتانسیل ها و ظرفیت های استان ها تاکید شد. که البته قرار است در آینده  پنج استان به عنوان استان های الگو در اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت معرفی شوند که استان آذربایجان شرقی یکی از آن هاست، یعنی توقع ما از این استان و استاندار آن این است.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم مبدع و پیگیر بحث اقتصاد مقاومتی هستند و رئیس جمهور بر اجرای آن جدیت دارند، که بحث توانمندی اقتصادی برای رضایتمندی عمومی در جهت تقویت اقتدار و امنیت ملی موضوعی است که باید روی آن توجه شود.