سعی ما احیا کردن نوشتار زبان مادری آذربایجان است
سعی ما احیا کردن نوشتار زبان مادری آذربایجان است

در پی راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی اویاقلیق و استقبال خوب بازدیدکنندگان مخصوصا بازدید کنندگان آذربایجانی، تصمیم گرفتیم تا مصاحبه ای کوتاه با مدیر مسئول این پایگاه خبری ، آقای سعید طریقتی داشته باشیم. در ادامه متن کامل این مصاحبه را می خوانید :  انعکاس اخبار ، رویدادها ، کمبودها و نیازهای آذربایجان هدف ماست. […]

سعید طریقتی

در پی راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی اویاقلیق و استقبال خوب بازدیدکنندگان مخصوصا بازدید کنندگان آذربایجانی، تصمیم گرفتیم تا مصاحبه ای کوتاه با مدیر مسئول این پایگاه خبری ، آقای سعید طریقتی داشته باشیم. در ادامه متن کامل این مصاحبه را می خوانید :

 انعکاس اخبار ، رویدادها ، کمبودها و نیازهای آذربایجان هدف ماست.

۱– هدف شما از ایجاد و انتشار این پایگاه خبری چیست ؟

به نام خدا – با تبریک ایام مبارک دهه کرامت ، میلاد حضرت فاطمه معصومه و حضرت امام رضا (ع) و ضمن عرض خسته نباشید به همه همکاران تحریریه پایگاه خبری اویاقلیق ، ابتدا باید عرض کنم ، وب سایت اویاقلیق دو روز بعد از روز خبرنگار امسال ( ۱۳۹۴ ) یعنی روز دوشنبه ۱۹ مرداد توانست نظر موافق هیئت نظارت بر مطبوعات را جلب کرده و مجوز انتشار این پایگاه خبری از سوی وزارت ارشاد صادر شده است.

هدف از انتشار این پایگاه خبری ، همانطور که قبلا هم گفته ام پرداختن به مسائل آذربایجان ، یعنی استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان است . مسائلی که پایگاه های خبری دیگر بدلیل تعلق خاطری که به برخی مسائل دارند ، از پرداختن به آنها کوتاهی می کنند . انعکاس اخبار ، رویدادها ، کمبودها و نیازهای آذربایجان هدف ماست. چنانکه بارها و بارها شده مطالب و اخباری را برای سایتهای استانی فرستاده ایم ولی آنها از انتشار آن مطلب شانه خالی کرده اند.

سعی ما احیا کردن زبان مادری آذربایجان است.

۲– مطالب ترکی در وب سایت شما پررنگتر از پایگاه های خبری دیگر است. علت آن چیست؟

پایگاه اویاقلیق همانطور که از اسمش هم پیداست ، به زبان مادری آذربایجانیها توجه ویژه ای دارد. زیرا این یک خواسته عمومی است و الحمدلله به برکت جمهوری اسلامی ، خواندن و نوشتن به زبان مادری حق مسلم هر قوم و نژادی در ایران می باشد.

به خاطر همین ما اسم این سایت را به زبان مادری انتخاب کردیم و سعی داریم مطالب ترکی بیشتری در سایت منتشر کنیم . البته ما مجوز انتشار مطالب ترکی را از وزارت ارشاد دریافت کرده ایم . یعنی هم مجوز برای فارسی گرفته ایم و هم برای ترکی . سعی ما بر این است تا نوشتار زبان مادری آذربایجان را احیا کنیم.

خط مشی ما پایبندی به اصول و خواست اصلاحات است.

۳– معمولا سایتها و پایگاه های خبری دارای ذهنیت و گرایش سیاسی هستند. آیا شما هم تعلق به جناح یا جبهه سیاسی دارید؟ آیا اصولگرا هستید یا اصلاح طلب ؟

کسانی که شخصیت اجتماعی کارکنان این سایت را می شناسند ، احتمالا این سایت را متمایل به جبهه یا گرایش سیاسی خاصی بدانند اما باید عرض کنم این پایگاه خبری به دور از جریانهای سیاسی و بدون وابستگی به هیچ نهاد ، ارگان و یا سازمانی فعالیت خود را به صورت مستقل آغاز کرده است و انشا الله همین مستقل بودن به موفقیت آن کمک خواهد کرد.

البته بینش سیاسی ما این است که با اتکا و صیانت از اصول اساسی اسلام و نظام باید اصلاحاتی در بسیاری از مسائل صورت بگیرد. قوانین بسیاری هستند که برای چند دهه قبل طراحی شده اند ، روشهای مدیریتی ، روشهای آموزشی و بهداشتی و بسیاری از مسائل سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی، مواردی هستند که باید در آنها اصلاحاتی صورت بگیرد که به مرور زمان به آنها خواهیم پرداخت.

آمادگی انتشار هر مطلبی که در در چارچوب قوانین باشد را داریم.

۴– در اذهان عمومی سوالاتی پیش می آید که این سایت برای اهداف تبلیغاتی بوجود آمده است. در این مورد توضیح شما چیست؟

به این افراد باید حق داد که چنین تصوری بکنند . چون انتخابات مجلس و خبرگان در پیش است . اما سعی ما بر این است که بدون تعصب و دلبستگی بی جا ، اخبار مربوط به همه کاندیداهای مجلس و خبرگان را منتشر بکنیم تا همگان از مواضع آنها مطلع بشوند. لذا این پایگاه خبری آمادگی انتشار هر مطلبی که بدست ما برسد و در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد را دارد و محدود به اخبار جریان خاصی نیست.

مطالب خود را برای ما ارسال کنید تا به اسم خودتان منتشر شود.

۵– وجه تمایز سایت خود را نسبت به سایت های دیگر استان چه می دانید؟

این سایت سعی دارد مطالب خود را به زبان مادری منتشر کند . ولی سایتهای دیگر کمتر پیدا می شود که مطالب ترکی کار بکنند. من فکر می کنم وجه تمایز ما ، انتشار مطالب ترکی باشد.

تمایز دیگر در مستقل بودن این سایت است. اکثر پایگاههای خبری ، مخصوصا سایتهای استان آذربایجان شرقی متعلق به سازمانها و نهادها هستند . اما این سایت به هیچ نهاد یا سازمانی تعلق و ارتباطی ندارد.

وجه تمایز دیگر این سایت مردمی بودن آن است . چانچه در سایت مشاهده می شود برخی از مطالب توسط بینندگان برای ما ارسال می شود و ما آنها را منتشر می کنیم.

بنده از همه خوانندگان و کاربران سایت می خواهم تا مطالب خود را برای ما ارسال کنند تا به اسم خودشان منتشر شود.