سفارت انگلیس در تهران یکشنبه آینده بازگشایی می‌شود
سفارت انگلیس در تهران یکشنبه آینده بازگشایی می‌شود

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس،  یک روزنامه قطری به نقل از منابع آگاه بریتانیایی مدعی شد که سفارت انگلیس روز یکشنبه (۲۳ آگوست) یک شهریور در تهران بازگشایی می‌شود. روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن، گزارش داد که منابع بریتانیایی به این روزنامه اطلاع داده‌اند روز یکشنبه آتی بریتانیا سفارت خود را در تهران […]

بلبه گزارش اویاقلیق به نقل از فارس،  یک روزنامه قطری به نقل از منابع آگاه بریتانیایی مدعی شد که سفارت انگلیس روز یکشنبه (۲۳ آگوست) یک شهریور در تهران بازگشایی می‌شود.

روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن، گزارش داد که منابع بریتانیایی به این روزنامه اطلاع داده‌اند روز یکشنبه آتی بریتانیا سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند.

این روزنامه قطری ادعا کرده که تنها ۱۰ کشور از جمله ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، ایالات متحده، فرانسه، آلمان و ایران از زمان دقیق بازگشایی سفارت بریتانیا اطلاع داشته‌اند.

بر اساس ادعای العربی الجدید «فلیپ هموند» وزیر خارجه بریتانیا به شخصه در مراسم افتتاح حضور پیدا خواهد کرد و ایران نیز سطح نمایندگی خود در لندن را ارتقا خواهد داد.

این روزنامه مدعی است قرار بوده این خبر که به نوعی یکی از نتایج اولیه توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۱+۵ به شمار می‌آید روز شنبه آینده در رسانه‌های انگلیسی منشر شود.

سفارت بریتانیا در ایران از سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) تا کنون مسدود شده و سطح روابط دو کشور به داشتن کاردار غیر مقیم در تهران و لندن کاهش پیدا کرده بود.