شمخانی: اقتصاد مقاومتی با نصب بنر و سخنرانی محقق نمی شود/ فساد اقتصادی پاشنه آشیل کشور
شمخانی: اقتصاد مقاومتی با نصب بنر و سخنرانی محقق نمی شود/ فساد اقتصادی پاشنه آشیل کشور

به گزارش اویاقلیق به نقل از نصر، امیر دریادار “علی شمخانی”، صبح امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفت: جنگ امروز جنگ اقتصاد است. امروز مهمترین دغدغه ما اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم است که جایی در تیتر روزنامه های کشور ندارد. وی با بیان اینکه اکثر مشکلات اجتماعی، اقتصاد پایه هستند، گفت: افرایش […]

بیبه گزارش اویاقلیق به نقل از نصر، امیر دریادار “علی شمخانی”، صبح امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفت: جنگ امروز جنگ اقتصاد است. امروز مهمترین دغدغه ما اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم است که جایی در تیتر روزنامه های کشور ندارد.

وی با بیان اینکه اکثر مشکلات اجتماعی، اقتصاد پایه هستند، گفت: افرایش طلاق، کاهش ازدواج، پایین آمدن سن اعتیاد، افزایش آمار زندانی ها و دیگر ناهنجاری های اجتماعی ریشه در مسائل اقتصادی دارد که حل آنها شاهد برطرف شدن مشکلات اجتماعی خواهیم بود.

* اقتصاد مقاومتی با نصب بنر و سخنرانی محقق نمی شود

دبیر شورای عالی امنیت ملی به سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفتن اینکه اقتصاد مقاومتی مهم ترین راهبرد اقتصادی کشور است، گفت: ابزار این راهبرد، سخنرانی و نصب بنر نیست، تعریف تو خالی از اقتصاد مقاومتی نیست، نمی توان گفت من حسینی هستم بدون اینکه به مشکلات اقتصادی توجه شود.

علی شمخانی اضافه کرد: امروز نمی شود مرگ بر امریکا گفت، اما با فساد مبارزه نکرد؛ نمی شود مرگ بر امریکا گفت، اما به اقتصاد مقاومتی بی توجهی کرد.

وی به برخی از سیاست های غلط در سال های گذشته همچون استخدام نفرات اضافی در بدنه دولت و وجود پروژه های نیمه تمام در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با بودجه عمرانی سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان، به ثمر رسیدن این پروژه ها ۵۰ سال زمان نیاز دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه بر لزوم دقت و توجه همه ارگان ها و گروه های سیاسی بر راهبرد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: مهمترین دغدغه ملی ما، مسائل و مشکلات اقتصادی است و این مسئله چپ و راست نمی شناسد و همه باید برای تحقق اهداف اقتصادی کشور تلاش کنند.

* لزوم اصلاح سیستم اقتصادی کشور

شمخانی در ادامه افزود: باید ناکارآمدی سیستم اقتصاد را اصلاح کنیم. خطیب نماز جمعه ای که به بیان مشکلات اقتصادی و ریشه ای مردم نپردازد و امام جمعه ای که به کارآفرینان، میدان فعالیت ندهد و با آنان و سرمایه گذاران همکاری نداشته باشد، نمی تواند از اقتصاد مقاومتی حرف بزند. تحقق اقتصاد مقاومتی با به به و چه چه کردن و تبلیغات محیطی امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: استانداری که دغدغه اش، حل مشکلات صنعت، تولید، اقتصاد، بیکاری و کشاورزی نباشد باید بداند که در پست خود وقت تلف می کند،  نماینده مجلسی که به دنبال سهم خواهی است نمی تواند در این حوزه نقش آفرین باشد.

* چرا مهمترین دغدغه مردم جایی در تیتر اصلی رسانه ها ندارد؟

دبیر شورای امنیت ملی خطاب به رسانه ها گفت: چرا باید مهمترین دغدغه ملت جایی در تیتر اصلی و صفحه اول رسانه ها و مطبوعات کشور نداشته باشد؟ حرافی سیاسی نیاز به مهارت چندانی ندارد، روزنامه ها باید سعی کنند بیش از پیش به بیان مشکلات اصلی مردم و از جمله مسائل اقتصادی بپردازند.

شمخانی ادامه داد: همه با هم باید تلاش کنیم که مشکلات اقتصادی را از حالت بحران به تنش و از حالت تنش به حالت سلامت برسانیم. ما نمی توانیم در جنگ اقتصادی تسلیم شویم، که تسلیم شدن در این عرصه به معنای ثبت تاریخی ناکارآمدی حکومت دینی خواهد بود.

وی با انتقاد از حاکمیت تشریفات در سیستم اداری و در بین مسئولان، گفت: ما در تمامی برنامه های توسعه از افزایش بهره وری و مواردی از این دست صحبت می کنیم، ولی بدانیم که با شعار گویی و رودروایسی نمی توانیم به اهداف خود دست یابیم.

* فساد اقتصادی پاشنه آشیل کشور

علی شمخانی در ادامه سخنان خود به نتایج طرح پایش صنایع آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: از ۱۰ هزار واحد صنعتی استان، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد فعال است؛ یعنی ۶ هزار و ۵۰۰ واحد تعطیل شده!  باید برای این وضع چاره اندیشی کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان سخنان خود به مبارزه با فساد هم تاکید نمود و گفت: فساد اقتصادی پاشنه آشیل کشور ماست و همه ما باید برای مبارزه با فساد منسجم شویم. نمی شود کسی مرگ بر امریکا بگوید و رانتخواری کند و هزار جور مشکل برای اقتصاد کشور ایجاد کند.