افزایش مصرف برق در سایه واردات بی‌رویه کولرهای گازی غیراستاندارد
افزایش مصرف برق در سایه واردات بی‌رویه کولرهای گازی غیراستاندارد

به گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، یوسف  سرافراز عصر امروز در نشست خبری، با تاکید بر اهمیت رسالت خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران رسالت انتقال به موقع و صحیح اطلاعات را به عهده دارند و چشمان بینای جامعه هستند و گسترش آگاهی در جامعه بر عهده خبرنگاران هستند و مسئولان را به دنبال پاسخگویی می‌کشانند نه […]

ابه گزارش اویاقلیق به نقل از فارس، یوسف  سرافراز عصر امروز در نشست خبری، با تاکید بر اهمیت رسالت خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران رسالت انتقال به موقع و صحیح اطلاعات را به عهده دارند و چشمان بینای جامعه هستند و گسترش آگاهی در جامعه بر عهده خبرنگاران هستند و مسئولان را به دنبال پاسخگویی می‌کشانند نه پاسخ سازی.

وی ادامه داد: حضور خبرنگاران در جامعه زمینه‌ساز توسعه جامعه است و حضور خبرنگاران یک موهبت گرانقدر می باشد و معتقد هستیم که خبرنگاران همکاران ما کارکنان و مدیران دولتی هستند.

سرافراز با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی در ۱۸ نواحی تابعه دفتر دارد گفت: این شرکت خدمات شبانه روزی و برق رسانی را بر عهده دارد ولی مردم اکثرا از فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه بی‌اطلاع یا کم اطلاع هستند.

وی تاکید کرد: شرکت‌های توزیع نیروی برق ویترین شرکت‌های برق شناخته می شود و گامهای بلندی برداشته‌ایم تا دولت الکترونیک توسعه یافته و مراجعات مستقیم مردم کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد:بار اصلی تمام مصارف برقی بر عهده خطوط  فشار قوی است که  ۱۳ هزار کیلومتر بوده و طول فشار ضعیف ۹ هزار و ۷۳ کیلومتر است.

وی بیان کرد: تعداد پست‌های توزیع زمینی و هوایی ۱۵ هزار و ۷۰۸ دستگاه است و ۷۶۵ هزار مورد تعداد مشترکان در تمام زمینه‌ها است.

سرافراز با بیان اینکه میزان مصرف انرژی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های نشان دهنده توسعه است، گفت: مصرف خانگی ۳۰ درصد و مصرف عمومی ۶,۵ درصد کشاورزی ۲۳ درصد و بخش صنعتی ۲۹ درصد و سایر مصارف ۶ درصد و روشنایی معابر عمومی ۵ درصد است.

وی اظهار داشت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و روستاهای در مسیر هم که تعداد خانوار کمتری نیز دارند برق دارند و روستاهایی که سکونت فصلی دارند و یا جمعیت کمتری دارند بدون برق هستند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی بیان کرد: ۵۵ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های استان است و هر ساله ۵ تا ۶ هزار مگاوات باید بر ظرفیت نیروگاه‌ها افزوده شود.

وی یادآور شد:  اوج مصرف امسال از شب به روز منتقل شده که این امر به علت استفاده از سیستم‌های سرمایشی است امسال رشد ۴ درصدی را در ساعات اوج مصرفی شاهد هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی بیان کرد: افزایش تعداد انشعاب ، برق رسانی به روستاهای بی برق و عدم رعایت الگوی مصرف موجب افزایش مصرف برق می‌شود و این در حالی است که میانگین مصرف برق ۳ برابر میانگین مصرف جهانی است.

وی تاکید کرد: استفاده از کولرهای آبی موجب افزایش میزان مصرف برق می‌شوند و از طرف دیگر با استفاده از روش‌های ساده مانند استفاده از سایبانها می توان مصرف برق را کاهش داد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با انتقاد از استفاده از کولرهای گازی غیر استاندارد گفت: واردات بی‌رویه کولرهای گازی غیر استاندارد موجب افزایش مصرف برق می شود و البته در زمینه استفاده از لامپ‌های کم مصرف نیز زیاده روی می‌شود و یک سوم لامپ‌های کم مصرف نصب شده معمولا اضافی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به میزان تولید برق در استان و کشور گفت: ۷ هزار مگاوات ظرفیت منصوبه در ابتدای انقلاب بوده که به تولید فعلی ۵۵ هزار مگاوات رسیده ایم و ساده ترین ابزار برق رسانی را در ابتدای انقلاب از خارج وارد می‌کردیم و این در حالی است که امروز در تولید تجهیزات و تکنولوژی‌های جدید به حد مطلوبی رسیده‌ایم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: از ابتدای آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان کابل کشی فشار ضعیف ۹۲ هزار متر صورت گرفته و فشار متوسط نیز حدود ۴۴  هزار متر بوده و کابل کشی فشار متوسط هوایی نیز ۶۴۴هزار و ۸۳۹ متر است.

وی یادآور شد: احداث پست ساختمانی توزیع برق ۲۱ دستگاه می باشد و انشعابات نصب شده نیز بیش از ۶۷ هزار انشعاب است و به ۵۵ روستا نیز برق رسانی شده و ۲۰ هزار چراغ در معابر عمومی نصب شده  اند.

 سرافزار گفت: ۸۸ پروژه برق در نقاط مختلف استان با ۱۹ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید که ۳۹ پروژه مربوط به روستاها بوده و به  و ۱۵ روستا برق رسانی جدید و مجدد می‌شود.

وی یادآور شد: ساختمان اداری برق اهر که در زلزله ورزقان آسیب دیده بود در هفته دولت با اعتبار ۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی یادآور شد: بهره برداری از کارگاه تولید تیر چراغ برق به تعداد ۳ کارگاه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و آزمایشگاه مجهزی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی به تفاهم نامه تحقیقاتی با دانشگاه های مختلف استان اشاره کرد و افزود: تمامی سازمان‌های آموزشی می‌توانند از امکانات آموزشی شرکت توزیع برق استان استفاده کنند.

سرافراز با بیان اینکه پرداخت قبوض برق از طریق شماره تلفن ۱۵۲۰ به مشترکان سفارش می شود گفت: این شیوه پرداخت برای اولین بار در کشور در آذربایجان‌شرقی راه اندازی شده و بهترین و سریع‌ترین و نیز کم هزینه‌ترین روش پرداخت قبوض است.