افزایش ۳۴ درصدی میزان بارندگی در آذربایجان شرقی
افزایش ۳۴ درصدی میزان بارندگی در آذربایجان شرقی

فرخ مطلبی دقایقی پیش در نشت خبری با اعلام این مطلب افزود:از اول سال شمسی ۹۴ میزان بارندگی استان ۱۰۰ میلی متر بوده که آن هم نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است. وی با اشاره به آمار ۲۸ ساله میزان بارندگی در دریاچه ارومیه نیز گفت: با وجود  افزایش روبه بالای بارندگی […]

ئفرخ مطلبی دقایقی پیش در نشت خبری با اعلام این مطلب افزود:از اول سال شمسی ۹۴ میزان بارندگی استان ۱۰۰ میلی متر بوده که آن هم نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار ۲۸ ساله میزان بارندگی در دریاچه ارومیه نیز گفت: با وجود  افزایش روبه بالای بارندگی میزان آن متوسط ۸ درصد کاهش یافته است.

مطلبی ضمن بی سابقه دانستن  گرمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد در مرداد ماه جاری گفت:این گرما  به صورت مداوم و چند روزه در طول تاریخ هواشناسی تبریز برای اولین بار به این صورت گرم شده است.

وی با اشاره به اجرا سیستم تهک یا همان ترویج هواشناسی کشاورزی کاربردی گفت: با اجرایی این طرح در استان این امکان فراهم شده که اداره کل هواشناسی استان تعبیر جوی را از راه های مختلف از جمله پیامک  به اطلاع مسئولین و کشاورزان می رسانند.

مدیر کل هواشناسی استان  راه اندازی  و عملیاتی نمودن مرکز هواشناسی فرودگاه  را یکی از خواسته های اصلی استان در برای چندین سال متمادی دانست و افزود : خوشبختانه با وجود در تحریم بودن تجهیزات این ایستگاه  در اسفند سال گذشته با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد ۱۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مطلبی تعداد مراکز هواشناسی استان را ۱۸ مرکز و ایستگاه های بارندگی را هم ۹۵ ایستگاه دانست