مجیدی: بارها برای ساخت «محمد رسول‌الله(ص)» به‌سراغ منابع و علمای شیعه و سنی رفتیم
مجیدی: بارها برای ساخت «محمد رسول‌الله(ص)» به‌سراغ منابع و علمای شیعه و سنی رفتیم

همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از مجید مجیدی کارگردان نامی سینمای ایرانی نیز تمجید شد. «محمد رسول‌الله(ص)» جدیدترین اثر مجیدی است که قرار است از هفته اول شهریورماه در سراسر کشور به نمایش در آید. او در این فیلم روزهای پیش از تولد تا نوجوانی رسول […]

همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از مجید مجیدی کارگردان نامی سینمای ایرانی نیز تمجید شد.

«محمد رسول‌الله(ص)» جدیدترین اثر مجیدی است که قرار است از هفته اول شهریورماه در سراسر کشور به نمایش در آید. او در این فیلم روزهای پیش از تولد تا نوجوانی رسول گرامی اسلام را روایت کرده است.

مجیدی با حضور در این مراسم گفت: جمله‌ای از مادربزرگم به یاد می‌آورم که سالهای سال بعد منجر به این شد که توفیق ساخت فیلم محمد(ص) را داشته باشم. ان‌شاءالله در ادامه عمرم این توفیق را خداوند نصیب ما و نصیب همه مردم مسلمان کند و عاقبت به خیری به ما بدهد. بی اغراق بگویم این هفت سال بهترین سالهای عمرم بود.

وی افزود: ۸ یا ۹ سال پیش بود که جشنواره دانمارک برای من بزرگداشتی گرفته بود و من باید می‌رفتم و این مصادف با کاریکاتورهایی بود که علیه پیامبر منتشر شده بود، ‫من نامه‌ای محترمانه به مدیر این جشنواره فرستادم و گفتم: “من پیش از هنرمند بودن مسلمان هستم و اعتقاداتم نمی‌پذیرد که در کشوری حاضر شوم که به پیامبرم توهین می‌شود و از آن کشور هدیه بگیرم” و من به‌عنوان اعتراض آن‌جا نرفتم.

مجیدی با بیان اینکه ‫این ماجرا گذشت تا مدتی بعد توفیق ساخت این فیلم حاصل شد، گفت: اما باید گفت که پرچمدار این حرکت خود مقام معظم رهبری بود که علی‌رغم تمام مشغله‌های ایشان با چه درایتی و با چه نگاه زیبایی تلاش کردند و با حمایت‌های معنوی که فراهم کردند شرایطی را به وجود آوردند تا این کار عظیم به منصه ظهور برسد.

کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» گفت: واقعیت این است که جهان اسلام در حق پیامبر اسلام کوتاهی و کم‌لطفی کرده است‬‎. اگر دنیای غرب امروز جرأت می‌کند این هتاکی را انجام دهد، به‌نظر من تا حدی مقصر جهان اسلام است. مقصر کشورهایی هستند که با پول‌های نفتی خود و حمایت از گروهک‌های تروریستی این خصومت را دامن می‌زنند.

۱۳۹۴۰۵۲۷۱۸۱۰۲۹۵۸۵۹۰۵۰۴۴مجید با ابراز تأسف از اینکه منابعی که باید به‌نفع گسترش اندیشه‌های مبارک پیامبر و تبلیغ وجه رحمه للعالمینی ایشان صرف بشود، امروز صرف کارها و فعالیت‌هایی خبیث می‌شود، گفت: اکنون شاهدیم که در سوریه و عراق و فلسطین چه تصویر نادرستی از پیامبر(ص) ارائه می‌شود. در حالی که اسلام دین خوبی‌ها و محبت و اخلاق است. من تمام تلاش خود را کردم تا تصویری از وجهه رحمه للعالمین بودن پیامبر(ص) را به تصویر بکشم.

این کارگردان سینمای ایران ادامه داد: ان‌شاءالله روز ۴ شهریور مصادف با ولادت امام رضا(ع) این فیلم به اکران عمومی در خواهد آمد و به‌طور همزمان در جشنواره مونترال نمایش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایش این فیلم گامی در راستای ارائه تصویری حقیقی از اسلام است، خاطرنشان کرد: در واقع این اثر سینمایی تنها یک فیلم نیست، بلکه باور داریم که این باید آغازی برای نهضتی جهانی در این راستا باشد.

مجیدی ادامه داد: در جریان ساخت این فیلم یک شهرک سینمایی بزرگ هم ساختیم. مکه ۱۴۰۰ سال پیش را به‌طور کامل بازسازی کردیم و البته بخش‌هایی از مدینه را هم در حد بضاعت ساختیم.

کارگردان فیلم به‌یادماندنی «بچه‌های آسمان» ادامه داد: نکته دیگری که می‌خواستم بگویم این است که من تلاش داشتم فیلمی بسازم که خود فیلم حکم ابطال سخن افرادی باشد که علیه فیلم ادعا کرده بودند که ایران از دید شیعیان این فیلم را ساخته است. به آنانی که می‌خواستند ساخت این فیلم را به بن‌بست بکشانند، باید گفت که برای این فیلم از منابع معتبر بسیاری از مورخین و علمای شیعه و اهل سنت استفاده شده است. برای ساخت این فیلم بارها خدمت علمای شیعه و سنی رسیدم.

مجیدی ادامه داد: ۱۰ روز پیش خدمت شیخ خیرالدین کارما از بزرگترین علمای ترکیه بودم و ایشان آرزو کرد که این فیلم مقدمه وفاق جهان اسلام باشد. نگرانی‌هایی که الازهر درباره نمایش چهره پیامبر(ص) در این فیلم بیان کرد، صحت ندارد و ما هم معتقدیم که چهره پیامبر(ص) نباید نمایش داده بشود.

وی خاطرنشان کرد: ما حتی چهره کودکی را که ایفاگر نقش پیامبر(ص) در این دوران است هم نمایش ندادیم. فیزیک پیامبر(ص) در این دوران از پشت سر به تصویر کشیده شده است و اصلاً به خود اجازه ندادیم با نمایش تصویر پیامبر(ص) احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار کنیم.

کارگردان فیلم «آواز گنجشک‌ها» خطاب به اعضای مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: ان‌شاءالله شما حضار بتوانید مبلغ این نهضت در سرتاسر جهان باشید. اکنون که این فیلم به منصه ظهور رسید، بسیاری از دوستان برای تبلیغ آن تلاش کردند و من هم در این راستا کارهایی انجام دادم. اما معتقدم که این فیلم صاحبی دارد، این خانه صاحبی دارد و از خود دفاع خواهد کرد.

مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً ما رسالتی داریم و باید وظیفه خود را انجام دهیم تا این فیلم به یک جریان و نهضت جهانی تبدیل شود.