محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز اهمیت و کارکردهای فضای سبز و محیط های امن و آرام پارکها تنها در کارکردهای زیبایی خلاصه نمی شود و تحقیقات نشان داده فضای سبز آثار مثبت و موثر فراوانی بر ایجاد روحیه مثبت در شهروندان دارد. وی ادامه داد: در کنار این جنبه نباید از […]

محمدحسین حسن‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: امروز اهمیت و کارکردهای فضای سبز و محیط های امن و آرام پارکها تنها در کارکردهای زیبایی خلاصه نمی شود و تحقیقات نشان داده فضای سبز آثار مثبت و موثر فراوانی بر ایجاد روحیه مثبت در شهروندان دارد.

وی ادامه داد: در کنار این جنبه نباید از زوایای دیگر نیز غفلت کرد و ضروری است برای تغذیه فرهنگی شهروندان نیز باید برنامه ریزی داشته باشیم.

حسن زاده با بیان اینکه در همین راستا در پی ایجاد قفسه های کوچک کتابخانه در پارک های تبریز هستیم، تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت در مرحله نخست به صورت یک پارک در هر منطقه از تبریز آغاز می شود و مناطق ده‌گانه تبریز شامل این طرح می شوند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز ادامه داد: همچنین محیط فضای سبز شهرداری مرکز تبریز و همچنین پارک بزرگ ائل گلی نیز به دلیل استقبال و حضور پر شمار شهروندان شامل این طرح شده و با قفسه کتاب تجهیز می شوند.

حسن زاده با اشاره به زمان اجرا شدن این طرح اظهار داشت: سعی داریم همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب تبریز در مهرماه مرحله نخست این طرح اجرایی شود.

وی با اشاره به نوع کتابهای عرضه شده در این قفسه های کتاب نیز تصریح کرد: موضوع تامین کتاب برای این کتابخانه ها با همکاری و مشاوره از سایر نهادهای مرتبط محقق خواهد شد و حتی خود شهروندان نیز برای پر کردن این قفسه ها می توانند همکاری و مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز همچنین به اختصاص بخشی جهت گنجاندن اسباب بازی در کنار قفسه کتاب نیز خبر داده و افزود: از این طریق کودکان نیز می توانند برای سپری شدن اوقات خود در فضای پارکها از این اسباب بازی ها به طور امانت استفاده کنند.

حسن زاده ادامه داد: موضوع کاهش سرانه کتابخوانی در کشور و در دسترس نبودن کتاب برای عموم شهروندان یکی از مسائلی است که در سالهای اخیر بین مردم و کتابخوانی وقفه انداخته است از همین رو امیدواریم با اجرای هر چه بیشتر طرح هایی از این دست بتوانیم در راستای توسعه فرهنگ عمومی و شهروندی گام برداریم.