ظرفیت انتقال گاز شمال و شمال غرب کشور ۲ برابر می شود
ظرفیت انتقال گاز شمال و شمال غرب کشور ۲ برابر می شود

یدالله بایبوردی اظهار داشت: پیش از این فاز اول این تاسیسات با سه دستگاه توربوکمپرسور با ظرفیت طراحی ۲۴ میلیون متر مکعب در روز جهت انتقال گاز به شهرهای شما غرب کشور و صادرات گاز به کشورهای ترکیه، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان پیش بینی شده بود. وی به ضرورت اجرای فاز دو تاسیسات تبریز […]

سذلیدالله بایبوردی اظهار داشت: پیش از این فاز اول این تاسیسات با سه دستگاه توربوکمپرسور با ظرفیت طراحی ۲۴ میلیون متر مکعب در روز جهت انتقال گاز به شهرهای شما غرب کشور و صادرات گاز به کشورهای ترکیه، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان پیش بینی شده بود.

وی به ضرورت اجرای فاز دو تاسیسات تبریز اشاره کرد و افزود: در جهت افزایش راندمان انتقال گاز تاسیسات تقویت فشار گاز تبریز از ۲۴ میلیون متر مکعب به ۵۶ میلیون متر مکعب، سه واحد الکتروکمپرسور ایجاد شده است.

بایبوردی خاطرنشان کرد: نیروی محرکه واحدهای فاز دو که از نوع الکتروکمپرسور می باشد، برای اولین بار در شرکت انتقال گاز با نیروی برق به حرکت درآمده و برای تامین ۲۴ مگاوات برق مورد نیاز این الکتروکمپرسور ها، پست برق ۱۳۲٫۱۱ کیلو ولت با دو ترانسفورماتور ۴۰ مگا ولت آمپر از خط برق ۱۳۲ کیلوولت منشعب از پست برق سردرود – آذرشهر تامین شده است.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز ایران اعلام کرد: تاسیسات الکتروکمپرسور تقویت فشار گاز کشور در تبریز همزمان با هفته دولت بهره برداری می شود.