آغاز اجرای آئین نامه قانون پیش فروش ساختمان در تبریز
آغاز اجرای آئین نامه قانون پیش فروش ساختمان در تبریز

مسعودی فر گفت: با تدوین آئین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان ، معاملات پیش فروش بدون شناسنامه ساختمانی غیر قانونی است ولی معاملات قبلی دارای وجاهت قانونی است.  وی یادآور شد: قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹ است اما تا کنون آئین نامه اجرایی آن تهیه نشده بود که با تهیه و تصویب […]

۱مسعودی فر گفت: با تدوین آئین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان ، معاملات پیش فروش بدون شناسنامه ساختمانی غیر قانونی است ولی معاملات قبلی دارای وجاهت قانونی است. 

وی یادآور شد: قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹ است اما تا کنون آئین نامه اجرایی آن تهیه نشده بود که با تهیه و تصویب این آئین نامه معاملات پیش فروش بر اساس این قانون جدید اجرا می شود.

مسعودی فر اضافه کرد: این قانون به نفع خریداران است و امکان سود جویی برخی مالکان از جمله فروش به بیش از یک نفر منقطع می شود و در کنار آن تمام جزئیات بیان می شود تا امکان هرگونه اختلافی از بین برود.

معاون پیشگیری دادگستری آذربایجان شرقی گفت: معاملات پیش فروشی که پیش از این صورت گرفته دارای وجاهت قانونی است اما در معاملات آتی باید شناسنامه ساختمان تهیه شود.
وی گفت: کسانی که بدون توجه به این شناسنامه ساختمان اقدام به معامله کنند جرم مرتکب شده و قابلیت پیگرد قضایی را دارند.

مسعودی فر یادآور شد: شناسنامه ساختمان با همکاری شهرداری تبریز در دفاتر ثبت اسناد تهیه می شود و با توجه به هزینه های این دفاتر ، میزان پرداختی شهروندان چندان قابل توجه نخواهد بود و در مقابل میزان اطمینان از معاملات بسیار بالا خواهد بود.