وعده معاون استاندار برای رفع نواقصات استادیوم یادگار امام تبریز
وعده معاون استاندار برای رفع نواقصات استادیوم یادگار امام تبریز

صادق پورمهدی روز دوشنبه در بازدید از طرح ها و راه های دسترسی این مجموعه، با بیان اینکه همکاری های بین بخشی میان ادارات، نهادها و ارگان های استانی می تواند بخش اعظمی از کمبودهای این ورزشگاه ملی را برطرف کند، اظهار کرد: در این میان باید بین اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری […]

ارصادق پورمهدی روز دوشنبه در بازدید از طرح ها و راه های دسترسی این مجموعه، با بیان اینکه همکاری های بین بخشی میان ادارات، نهادها و ارگان های استانی می تواند بخش اعظمی از کمبودهای این ورزشگاه ملی را برطرف کند، اظهار کرد: در این میان باید بین اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری تبریز تعاملات لازم برای رفع نواقصات به انجام برسد.

وی، شهرداری تبریز را موظف کرد ظرف یک هفته آینده تمامی برآوردهای هزینه ای برای تکمیل کمبودهای عمرانی و زیرساختی ورزشگاه را تهیه و به معاونت عمرانی استانداری آذربایجان شرقی ارایه تا با انجام هماهنگی های لازم زمینه های اجرای طرح های مصوب را فراهم کند.

پورمهدی ، استفاده از توانمندی های بخش خصوصی در اجرای طرح های نیمه تمام ورزشگاه ۷۰هزار نفری یادگار امام (ره) تبریز را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از ظرفیت های این بخش برای اتمام این طرح ها از جمله استخر قهرمانی که تاکنون اجرای آن بر عهده دولت بود، به خوبی استفاده کنیم.

وی، از اداره کل ورزش و جوانان استان خواست تا نسبت به تهیه لیست طرح های نیمه تمام ورزشی به بخش خصوصی اقدام کرده تا در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده از این اماکن برای عموم مردم استان فراهم شود.

پورمهدی اضافه کرد: در این زمینه می توان به صورت تفاهم با شهرداری تبریز و یا واگذاری به بخش خصوصی با تعیین مدت زمان معلوم اقدام کرد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وجود مشکل معارضین در اطراف ورزشگاه یادگار امام (ره) ، بر رفع این مشکل با هماهنگی بین ادارات مسکن و شهرسازی، شهرداری، ورزش و جوانان و اداره کل اسناد و املاک تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ، لزوم اجرای طرح های تکمیلی در مسیرهای دسترسی به این ورزشگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این رابطه ایجاد و نصب چند عابرگذر در اتوبان کسائی برای ورود و خروج سهل تر تماشاگران به محل ورزشگاه اجتناب ناپذیر است.

پورمهدی، نصب صندلی های جدید در استادیوم فوتبال این ورزشگاه را از جمله اولویت های مهم مدیریت کلان و اداره کل ورزش و جوانان عنوان و اظهار کرد: در این زمینه نیز هماهنگی های لازم به انجام رسیده تا در کوتاه ترین زمان صندلی های شکسته تعویض و سکوهای خالی نیز صندلی دار شود.

 مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های استاندار و معاونت عمرانی برای رفع نواقصات ورزشگاه یادگار امام (ره) ، اظهار کرد: این ورزشگاه به عنوان دومین ورزشگاه ملی ایران به شمار می رود که استادیوم فوتبال آن پس از استادیوم آزادی تهران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز برگزاری بازی های رسمی ملی را دارد.
محمد شروین اسبقیان گفت: اما به دلیل وسعت منطقه و همچنین اجرای چندین طرح عمرانی ورزشی طی سال های گذشته با کمبودهائی مواجه بوده که باید به تدریج نسبت به رفع این نواقصات اقدام کرد.

وی، نصب صندلی های جدید را از جمله مهمترین نواقصات استادیوم فوتبال مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار صندلی برای نصب روی سکوها نیاز می باشد که برای آن اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال لازم است که بر اساس الزامات ای اف سی (کنفدراسیون فوتبال آسیا) باید این تعداد صندلی نصب گردد.
اسبقیان اضافه کرد: در تلاش هستیم تا نصب صندلی های جدید در سه فاز به تدریج انجام شود.

تعریض، نورپردازی و استفاده چند منظوره زیرگذر مسیل واقع در اتوبان شهید کسائی برای عبور و مرور تماشاگران، هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی برای رفع مشکل تصرفات در ورودی ورزشگاه، آسفالت راه های دسترسی، ایجاد ساختمان پلیس در جنب ورودی زمین چمن، افزایش دبی آب شرب و استفاده از بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام مجموعه از مصوبات بازدید و نشست بررسی نواقصات ورزشگاه یادگار امام (ره) بود.

ساخت مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز در زمینی به مساحت ۳۶۰ هکتار با سالن ها و زمین های مختلف ورزشی در سال ۱۳۶۸ شروع شد اما به دلیل معطلی چندین ساله به یکی از طولانی ترین پروژه های عمرانی کشور تبدیل و هنوز پس از گذشت ۲۶ سال این مجموعه تکمیل نشده است.

استادیوم فوتبال این ورزشگاه با گنجایش ۷۰ هزار نفر دومین استادیوم بزرگ ایران است که با سایر تاسیسات حدود ۱۳ هکتار مساحت دارد.

ین استادیوم طبق ارزیابی های انجام گرفته توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا موفق به دریافت درجه A شده است.