ادامه پذیرش دانشجو از سال آینده در پردیس ارس دانشگاه تهران
ادامه پذیرش دانشجو از سال آینده در پردیس ارس دانشگاه تهران

محمود نیلی‌احمدآبادی در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و نماینده مردم مرند و جلفا ضمن تاکید بر ادامه همکاری‌های دوسویه دانشگاه تهران و منطقه آزاد ارس، موضوع اتمام فعالیت‌های پردیس ارس دانشگاه تهران در این منطقه را کذب و غیرقابل قبول توصیف کرد. وی بر تقویت همکاری‌های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد […]

arasمحمود نیلی‌احمدآبادی در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس و نماینده مردم مرند و جلفا ضمن تاکید بر ادامه همکاری‌های دوسویه دانشگاه تهران و منطقه آزاد ارس، موضوع اتمام فعالیت‌های پردیس ارس دانشگاه تهران در این منطقه را کذب و غیرقابل قبول توصیف کرد.

وی بر تقویت همکاری‌های آموزشی و پژوهشی تاکید کرد و افزود: پردیس ارس دانشگاه تهران بر اساس سیاست‌های کلان این دانشگاه و برای ارتقای سطح کیفی زیرساخت‌های سخت افزاری، در سال‌جاری اقدام به پذیرش دانشجو نخواهد کرد.

نیلی‌احمدآبادی با بیان اینکه پردیس ارس دانشگاه تهران با هدف نقش‌آفرینی در توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در ارس راه‌اندازی شده است، راه‌اندازی و فعالیت شرکت صنایع دانش بنیان و پارک علم و فناوری را راهکارهای مناسبی برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف در ارس اعلام کرد.

وی افزود: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای پاسخگویی به حجم انبوه دانشجویان و همچنین ارتقای کیفی خدمات آموزشی پذیرش دانشجو از سال آینده در پردیس ارس دانشگاه تهران آغاز خواهد شد.

هر نوع فعالیتی بدون پیوست علمی محکوم به شکست است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در نشست مشترک با رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر افزایش همکاری‌های علمی گفت: هر نوع فعالیتی بدون پیوست علمی محکوم به شکست است.

محسن خادم‌عرب‌باغی وجود مراکز علمی و پژوهشی معتبر و کارآمد در جوار بنگاه‌های اقتصادی را ضرورت دنیای توسعه یافته عنوان کرد.

وی از پیشنهاد رئیس دانشگاه تهران مبنی بر راه‌اندازی و فعالیت شرکت صنایع دانش بنیان و پارک علم و فناوری در منطقه آزاد ارس استقبال کرد و گفت: تربیت نیروی متخصص و کشف استعدادهای جوان و تجاری‌سازی ایده‌ها در دستور کار سازمان منطقه آزاد ارس قرار دارد.

استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های دانش بنیان

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس دانشگاه تهران بهره‌مندی از توان و ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد ارس و دانشگاه تهران را مورد تاکید قرار داد.

محمد حسن‌نژاد وجود پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه معتبر کشور در ارس را موجب شکوفایی بیش از پیش فعالیت‌های علمی، اقتصادی، و فرهنگی اعلام کرد.

وی استفاده از توان علمی دانشگاه تهران در تربیت نیروهای متخصص را مهم ارزیابی کرد و افزود: کشور ما در حال توسعه و پیشرفت است و مهم‌ترین مسئله برای آینده روشن در عرصه‌های مختلف وجود افراد متخصص و مدبر است.

حسن‌نژاد ضمن انتقاد از شایعات مطرح شده مبنی بر تعطیلی پردیس ارس دانشگاه تهران، خواستار تداوم فعالیت‌های علمی این پردیس در ارس شد.

راهکارهای افزایش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در نشست مشترک مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مردم مرند و جلفا و رئیس دانشگاه تهران در این دانشگاه بررسی شد.