دهمین دوره کشوری آموزش نجوم در مراغه برگزار می شود
دهمین دوره کشوری آموزش نجوم در مراغه برگزار می شود

حسین عبادی  در دهمین دوره کشوری آموزش نجوم در مراغه اظهار داشت: در این دوره آموزشی پنج روزه ۱۵ سخنرانی با موضوع ساختار تحول ستارگان، گرانش و کیهان‌شناسی، فیزیک پلاسمای فضایی، نجوم رادیویی مختصات نجومی، ماده تاریک، عکاسی نجومی، نجوم کروی ابزار آلات رصدی، ماهواره‌های رصدی و رصد شبانه، توسط اساتید نجوم دانشگاه‌های تهران، شیراز […]

سششرحسین عبادی  در دهمین دوره کشوری آموزش نجوم در مراغه اظهار داشت: در این دوره آموزشی پنج روزه ۱۵ سخنرانی با موضوع ساختار تحول ستارگان، گرانش و کیهان‌شناسی، فیزیک پلاسمای فضایی، نجوم رادیویی مختصات نجومی، ماده تاریک، عکاسی نجومی، نجوم کروی ابزار آلات رصدی، ماهواره‌های رصدی و رصد شبانه، توسط اساتید نجوم دانشگاه‌های تهران، شیراز و تبریز برگزار می‌شود.

وی افزود: ۶۰ دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا، فیزیک، نجوم و اختر فیزیک از دانشگاه‌های کشور در طول برگزاری این دوره به صورت تئوری و عملی با روش‌های رصد ستارگان و اجرام آسمانی آشنا می‌شوند.

عبادی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش اطلاعات علمی و پژوهشی دانشجویان نجوم و اختر فیزیک با ساختار خورشید و اجرام آسمانی اعلام کرد.

وی افزود: مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه تنها مرکز تحقیقاتی نجوم و اختر فیزیک در کشور است که از سال ۸۱ فعالیت خود را در پایتخت نجوم ایران مراغه آغاز کرده است.

عبادی از چاپ ۳۹۹ مقاله علمی و پژوهشی این مرکز در مجلات معتبر بین‌المللی و ISI خبر داد و افزود: این طرح‌های پژوهشی با کمترین اعتبار و امکانات پژوهشی انجام و در مجلات معتبر بین‌المللی به چاپ رسیده است.