سنگ قبرهای ۵۰۰ میلیونی در ارومیه+ عکس
سنگ قبرهای ۵۰۰ میلیونی در ارومیه+ عکس

هزینه های مرگ در ارومیه آنقدر بالارفته که این موضوع صدای امام جمعه ارومیه را هم درآورد. اشرافی گری از شهر به قبرستان بزرگ رسیده و مردن هم به یک صنعت پرسود تدبیل شده است. به باغ رضوان ارومیه میرویم. ابتدا به سراغ سنگ تراش ها میرویم. حسین ۱۰ سال است که برای ارومیه ای […]

۱۱هزینه های مرگ در ارومیه آنقدر بالارفته که این موضوع صدای امام جمعه ارومیه را هم درآورد. اشرافی گری از شهر به قبرستان بزرگ رسیده و مردن هم به یک صنعت پرسود تدبیل شده است.

به باغ رضوان ارومیه میرویم. ابتدا به سراغ سنگ تراش ها میرویم. حسین ۱۰ سال است که برای ارومیه ای ها سنگ میتراشد. میگوید که در تهران سنگ هایی به قیمت ۲ میلیاردتومان هم میترشاند، اما در آذربایجان غربی رنج قیمت سنگ قبرها از ۷۰ هزار تومان تا ۵۰۰ میلیون تومان است.

چرخی در باغ رضوان ارومیه می زنیم، متاسفانه تعداد قابل توجهی از قبرها در مناطق ویژه باغ رضوان توسط دلال ها خریداری شده و در تماسی که با دو تن از آن ها داشته ایم، قیمت یک قبر را ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان اعلام کردند.

همچنین با حضور در سازمان آرمستان های شهرداری ارومیه از آخرین قیمت قبور در قطعه های جدیدالاحداث با خبر شدیم.

اشرافی گری در تزئین بخشی قابل توجهی از قبور موج میزند، گروهی با برپایی ساختمان هایی بر روی قبور و تزئینات آنچنانی برای مردگان خود قصرساخته اند. در حالی که با این هزینه ها میتوان صدها یتیم را روزی داد، یا برای صدها نوعروس بی بضاعت جهیزیه فراهم کرد، اما برخی از مردم این شهر، امروز به دوران جاهلیت بازگشته اند و بجای استفاده صحیح این هزینه ها در مسیر خیر، قبرستان ها را آباد میکنند.

۲۲