نقش آفرینی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در اجرای نقشه جامع علمی کشور با آموزش های فناورانه / آموزش پیوست نگاری فرهنگی به مدیران آذربایجان شرقی
نقش آفرینی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در اجرای نقشه جامع علمی کشور با آموزش های فناورانه / آموزش پیوست نگاری فرهنگی به مدیران آذربایجان شرقی

نجف قراچورلو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران می توانند با نقدهای منصفانه و عقلایی خود موجب حرکت بیشتر و بهتر مسئولان اجرایی شوند و در واقع با نگاه تیزبینانه خود مدیران دستگاه های اجرایی را به چالش بکشند. وی با اشاره به بیانات مقام معطم رهبری خطاب به خبرنگاران مبنی بر […]

سشنجف قراچورلو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران می توانند با نقدهای منصفانه و عقلایی خود موجب حرکت بیشتر و بهتر مسئولان اجرایی شوند و در واقع با نگاه تیزبینانه خود مدیران دستگاه های اجرایی را به چالش بکشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معطم رهبری خطاب به خبرنگاران مبنی بر اینکه”اخبار خوب و امید بخش مخابره کنید”، افزود: ارائه اخبار امیدبخش با نقد و چالش منافاتی ندارد. 

وی در خصوص برنامه های اجرایی که در سال گذشته در جمع خبرنگاران وعده انجام آن ها توسط جهاد دانشگاهی استان داده شده بود، تاکید کرد: ساختمانی جهت راه اندازی مرکز آمار جامع خریداری شده و در ۹ طبقه تحت عنوان ” مجتمع آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی” در زمان سفر هیات دولت به استان با دستور رئیس جمهور افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

قراچورلو ادامه داد: این یک حرکت جهادی از سوی جهادگران استان بود که در عرض کمتر از یکسال ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع  به زیربناهای آموزشی استان اضافه کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال اخیر به همت جهادگران آذربایجان شرقی بودجه زیادی از سوی جهاد دانشگاهی کشور به استان تزریق شده است، تاکید کرد: هفته گذشته هیات ۱۱ نفری از جهاد دانشگاهی مرکز به آذربایجان شرقی سفر کرده بودند که هدف اصلی از  این سفر بررسی امکان سنجی ظرفیت استان برای تحقق یک فعالیت مهم و شاخص در کشور بود.

وی از دستیابی جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی به توانمندی های طراحی و ساخت انرژی های نو خبر داد و گفت: سال گذشته وعده اضافه شدن دو رشته طراحی و ساخت نیروگاه های هیبریدی و طراحی وساخت ربات های عیب یاب زیر سطح آب در مقطع کارشناسی ارشد در موسسه علمی کاربردی استان داده شده بود که اقدامات اولیه آن انجام شده است و امید است با تایید وزارت علوم به زودی این رشته در موسسه علمی و کاربردی استان برای علاقمندان ارائه شود.

وی هم چنین تاکید کرد: در اجرای نقشه جامعه علمی کشور ماموریت ویژه ای تحت عنوان “آموزش های پیشرفته فناورانه” به جهاد دانشگاهی داده شده است که در این راستا نیز درصدد هستیم در جهت تامین نیازهای سازمان های مستقر  در آذربایجان شرقی کارگاه های آموزشی برگزار کرده و آموزش هایی در جهت تحقق این ماموریت ویژه به انجام برسد.

قراچورلو با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت طراحی و ساخت نیروگاه های کوچک و قابل حمل گفت: این نیروگاه های کوچک که در اصطلاح به آن پکیج عشایر گفته می شود به تایید وزارت نیرو رسیده و حتی با نمونه های خارجی نیز رقابت می کند تا کنون بیش از ۲۰۰ عدد از این محصول در اختیار متقاضیان قرار گرفته است اما این درحالی است که در صورت حمایت از تولید داخلی بیش از ۲ هزار محصول برای استفاده عشایر مورد نیاز است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهادگران آذربایجان شرقی منویات مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده اند، تاکید کرد: رهبری اخیرا در دیدار با مسئولان نظام از آنان خواست که از تولید داخلی حمایت کرده و زمینه های تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند که ما نیز تولیدات و پژوهش های خود را در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب انجام داده و خواهیم داد.

وی با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی استان در راستای توسعه فرهنگی گفت: سعی می کنیم کارهای شاخص و روی زمین مانده در حوزه فرهنگ را انجام دهیم، مباحث مربوط به پیوست نگاری فرهنگی که مطالبه جدی مقام معطم رهبری است مغفول مانده است و ما می خواهیم به عنوان مدرس تدوین پیوست نگاری فرهنگی در راستای توسعه فرهنگی و تحقق فرمایشات مقام عظمای ولایت گام برداریم.