مشکل توقف خودروها در مرز بازرگان حل می شود
مشکل توقف خودروها در مرز بازرگان حل می شود

حسین قاسمی شنبه شب در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: مرز بازرگان از اهمیت بسیار بالایی در ورود و خروج مسافر به کشورمان برخوردار است و در صدد هستیم با برنامه ریزی های مناسب، مشکلات این مرز حل شود که افتتاح خط دوم در این راستا خواهد بود. وی اضافه کرد: مرز بازرگان، ویترین […]

ددنحسین قاسمی شنبه شب در دیدار با استاندار آذربایجان غربی افزود: مرز بازرگان از اهمیت بسیار بالایی در ورود و خروج مسافر به کشورمان برخوردار است و در صدد هستیم با برنامه ریزی های مناسب، مشکلات این مرز حل شود که افتتاح خط دوم در این راستا خواهد بود.

وی اضافه کرد: مرز بازرگان، ویترین جمهوری اسلامی ایران برای مسافران ورودی است و مدیران و کارکنان حاضر در این نقطه و دیگر نقاط مرزی باید ضمن آگاهی از قوانین، رفتاری مناسب نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

وی اظهار کرد: این رفتار مناسب می تواند در تلقی مسافران از حضور در کشورمان تاثیر بسزایی داشته باشد و در رفتار آنها نیز بسیار موثر است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ایجاد زمینه های تبادل فرهنگی بین دو کشور ادامه داد: در همین راستا نمایشگاه فرهنگی کشورمان با حضور آذربایجان غربی در مهرماه امسال در ارزروم برگزار می شود.

قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: برخی ناهماهنگی های مرزی را احصا و در کمیسیون ساماندهی مرز طرح و پیگیری کرده ایم.

وی افزود: لازم است وزارت امور خارجه نیز برخی مشکلات مرزی را به لحاظ حقوقی پیگیری کند تا امور جاری گمرکات با سهولت انجام گیرد.

آذربایجان غربی تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه است و ۵۵۰ کیلومتر مرز با این کشور دارد.

مرزهای بازرگان، سرو و رازی سه مرز رسمی بین ایران و ترکیه هستند که مرز بازرگان به لحاظ مسافر و تردد کالا بیشترین ظرفیت را دارد و جزء مرزهای نخست کشور در این زمینه است.