تلاش برای برندسازی سماق مرغوب و منحصر به فرد هوراند
تلاش برای برندسازی سماق مرغوب و منحصر به فرد هوراند

سومین جشنواره برداشت محصول سماق در مرکز بخش چهاردانگه شهرستان هوراند برگزار شد. فرماندار هوراند در این جشنواره با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۶۰۰ هکتار به وسعت جنگلها و مزارع سماق منطقه افزوده شده است؛ ازبرنامه ریزی برای توسعه کاشت سماق طی برنامه‌ای پنج ساله در وسعت ۵ الی ۱۰ هزار هکتار […]

شسسششسومین جشنواره برداشت محصول سماق در مرکز بخش چهاردانگه شهرستان هوراند برگزار شد.

فرماندار هوراند در این جشنواره با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۶۰۰ هکتار به وسعت جنگلها و مزارع سماق منطقه افزوده شده است؛ ازبرنامه ریزی برای توسعه کاشت سماق طی برنامه‌ای پنج ساله در وسعت ۵ الی ۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان خبر داد .

 وی اضافه کرد توسعه کاشت سماق با اشتغالزایی یک نفر در دو هکتار زمینه اشتغال ۲۵۰۰ الی ۵۰۰۰ نفر را فراهم می‌سازد .

فرماندار هوراند با بیان خواص دارویی و درمانی سماق به مزایای کاشت سماق در این منطقه اشاره نمود و افزود: بوته سماق بی نیاز از آبیاری است و این محصول خود رو علاوه بر تأثیرمهمی که در اقتصاد منطقه خواهد داشت؛ از حیث جنگلکاری و ایجاد فضای سبز نیز تأثیر بسزایی در منطقه خواهد داشت.

فرماندار هوراند با اشاره به مشکلات زیست محیطی و آلودگی هوا که در نتیجه احداث کارخانه‌های صنعتی بوجود آمده است؛ اضافه نمود: اشتغالزایی  حاصل از توسعه کاشت سماق فرصت مغتنمی است که بدون هرگونه آسیب زیست محیطی و تخریب مراتع، حاصل می‌شود.

فرماندار هوراند توسعه کاشت سماق را به عنوان یکی از مهمترین هسته‌های کلیدی در راستای عملیاتی نمودن سند تدبیر توسعه شهرستان هوراند دانست و بر تلاش مضاعف ادارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان تأکید نمود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، فرماندار خداآفرین، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، و مدیرکل جنگلهای خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور میهمان این جشنواره بودند.