معمایی به نام راه بیمارستان ورزقان + تصاویر
معمایی به نام راه بیمارستان ورزقان + تصاویر

شهرستان ورزقان با نزدیک به ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۶۲ روستا تنها یک بیمارستان دارد که اورژانس آن در اوایل سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید و روزانه جوابگوی صدها بیمار در کنار دیگر بیمارهای اورژانسی و تصادفی است. حجم زیاد مراجعات و نبود فضای مناسب برای تردد موجب همچنین راه غیراصولی نارضایتی شدید مردم […]

شهرستان ورزقان با نزدیک به ۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۶۲ روستا تنها یک بیمارستان دارد که اورژانس آن در اوایل سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید و روزانه جوابگوی صدها بیمار در کنار دیگر بیمارهای اورژانسی و تصادفی است.

حجم زیاد مراجعات و نبود فضای مناسب برای تردد موجب همچنین راه غیراصولی نارضایتی شدید مردم و بیماران شده ضمن آنکه عدم نظم در این محدوده خسارت‌هایی را به خودروهای مراجعان وارد کرده است.

این موضوع بارها توسط شبکه بهداشت و مسئولان بیمارستان از بدو راه‌اندازی بیمارستان با ادارات ذی‌ربط مطرح شده با این وجود بعد از گذشت سه سال شهرداری طی روزهای گذشته یک لوله از جنس پولیکا در محل فاضلاب نصب کرد که آن هم در نخستین مرحله عبور خودرو پیکان شکسته شد و جلوی فاضلاب را گرفت و باعث جمع شدن فاضلاب و ایجاد دره عمیقی در محوطه شد تا تردد آمبولانس‌های امدادی در انتقال بیماران اورژانسی را با مشکل مواجه کند.

حال این پرسش مدام در اذهان تکرار می‌شود که چرا مسئولان برای امنیت جان مردم اهمیت قائل نیستند و در این خصوص با مردم لجبازی می‌کنند.

البته دور از ذهن هم نیست که عنوان کنیم مسئولی که خود و خانواده‌اش در شهرستان ساکن نباشد و احساس نیاز هم به بیمارستان نداشته باشد از مشکلات مردم بی‌خبر خواهد بود.

چه خوب است در این صورت هم مسئول مربوطه احساس تکلیف کرده و برای حل مشکل اساسی مردم که شبانه‌روز با آن درگیر هستند گام برداشته و آن را در اولویت کاری خود قرار دهد.

شسیط یسسیی یسی