نصب و جابه‌جایی ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده در سال‌جاری در تبریز
نصب و جابه‌جایی ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده در سال‌جاری در تبریز

محبوب عبدالله‌پور اظهار کرد: احداث، نصب و یا جابه‌جایی پل‌های عابر پیاده بر اساس نیاز یک نقطه از شهر و شهروندان به پل عابر پیاده صورت می‌گیرد تا بتواند در کاهش حجم ترافیک و تامین امنیت عابران پیاده موثر واقع شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه این پل‌ها اصولا در مکان‌های پرتردد عابرین […]

شسسمحبوب عبدالله‌پور اظهار کرد: احداث، نصب و یا جابه‌جایی پل‌های عابر پیاده بر اساس نیاز یک نقطه از شهر و شهروندان به پل عابر پیاده صورت می‌گیرد تا بتواند در کاهش حجم ترافیک و تامین امنیت عابران پیاده موثر واقع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این پل‌ها اصولا در مکان‌های پرتردد عابرین پیاده نصب می‌شود، افزود: نیازسنجی این مکان‌ها نیز با توجه به تراکم مکان‌های عمومی و میزان رفت و آمد شهروندان و به خصوص عابران پیاده سنجیده می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز در مورد جابه‌جایی و ایجاد برخی تغییرات در تعدادی از پل‌ها نیز تصریح کرد: در برخی از پروژه‌های اجرا شده، نیاز به جابه‌جایی پلکان و کاهش مساحت عرشه به چشم می‌خورد که این امر نیز به تناسب ضرورت اجرا خواهد شد.

وی، در زمینه رعایت اصول ایمنی در اجرای پل‌های عابر پیاده گفت: برای ایمنی بیشتر در این پروژه‌ها، در پوشش سطح پلکان‌ها و عرشه از ورق‌های عاج‌دار استفاده می‌شود.

عبدالله‌پور افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به نقش پل‌های عابر پیاده در امنیت ترافیکی، تعداد پل‌های عابر پیاده در سطح شهر، افزایش پیدا خواهد کرد.