صادرات ۸۰ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی
صادرات ۸۰ میلیون دلاری کالاهای کشاورزی از گمرکات آذربایجان شرقی

کریم مهری ضمن گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی با اعلام این مطلب افزود: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در ۴ ماهه نخست سال جاری حدود ۸۰ میلیون دلار بوده (۱۲,۵ درصد صادرات غیر نفتی استان ) که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۶ […]

aasکریم مهری ضمن گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی با اعلام این مطلب افزود: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات استان در ۴ ماهه نخست سال جاری حدود ۸۰ میلیون دلار بوده (۱۲,۵ درصد صادرات غیر نفتی استان ) که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: میزان صادرات کشاورزی استان آذربایجان شرقی در تیر ماه سالجاری ۱۹ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به پتانسیل بالای صادرات محصولات کشاورزی  از استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی استان که عمدتاً جنبه صادراتی دارند مثل پیاز، انگور، سیب درختی و … طی هفته های آتی شروع خواهد شد، لذا پیش بینی می شود منبعد میزان صادرات ماهانه افزایش یابد به طوری که طبق بررسی ها در حال حاضر حدود ۱۵ هزارتن سیب زمینی تابستانه با کیفیت مناسب از این به بعد می تواند صادر شود.

مهری با اشاره به فرا رسیدن زمان برداشت محصول پیاز در هفته های آتی، گفت: پیش بینی می شود ۱۲۱ هزارتن از این محصول مازاد بر مصرف استانی باشد که به لحاظ کیفیت خوب می تواند بخش عمده ای از آن به کشور های دیگر صادر گردد.

وی در خاتمه تصریح کرد: در حالت کلی طبق برآوردها حدود ۷۰ درصد تولیدات در داخل استان به مصرف می رسد و ۳۰ درصد بقیه در سایر استانها مصرف و یا به دیگر کشور ها صادر می شود.