ریل‌گذاری مترو‌ تبریز از میدان‌ساعت تا مسجد‌ سالارشهیدان/ ورود ۱۰ واگن جدید
ریل‌گذاری مترو‌ تبریز از میدان‌ساعت تا مسجد‌ سالارشهیدان/ ورود ۱۰ واگن جدید

صادق نجفی در همایش «بانک، شهر، اقتصاد» اظهار داشت: هم‌اکنون چهار رام، معادل ۲۰ واگن در تبریز  موجود است و بعلاوه، دو رام معادل ۱۰ واگن نیز در حال ورود به بندرعباس است و در روزهای آتی، وارد تبریز می‌شود. وی متذکر شد: برای خط دو قطار شهری، ۵۴۰ میلیارد تومان بودجه، طی قرارداد با […]

سسسیصادق نجفی در همایش «بانک، شهر، اقتصاد» اظهار داشت: هم‌اکنون چهار رام، معادل ۲۰ واگن در تبریز  موجود است و بعلاوه، دو رام معادل ۱۰ واگن نیز در حال ورود به بندرعباس است و در روزهای آتی، وارد تبریز می‌شود.

وی متذکر شد: برای خط دو قطار شهری، ۵۴۰ میلیارد تومان بودجه، طی قرارداد با قرارگاه خاتم مقرر شده‌‌ که  ۱۴۰ میلیارد تومان آن تا کنون در سال جاری هزینه شده است؛ به علاوه، در همین خط ۳۱۸ میلیون یورو فاینانس مقرر شده‌است.

شهردار تبریز اظهار داشت: این دو مبلغ، در کنار ۵۱۷ میلیون دلار مصوب سفر رئیس‌جمهور محترم که هم‌اکنون در حال اخذ آن هستیم، رقم بزرگی است که در حال تزریق به خط دوم پروژه قطار شهری تبریز است.

نجفی از اجرای  ۲٫۵ کیلومتر از حفاری‌های خط دوم مترو در چهار ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد: دستگاه‌های حفاری، هم‌اکنون در محدوده باغمیشه وارد کار شده و پروژه را در زیر زمین، در  مسافتی به طول دو کیلومتر پیگیری می‌کند.

وی به اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به خط اول مترو از سوی دولت در جریان سفر رییس‌جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: اخیراً ۶۰ میلیارد تومان این اعتبار، تخصیص داده شده و در مقابل، شهرداری نیز متعهد شده تا دو برابر آن را به خط اول تزریق کند.

شهردار تبریز به اعتبارات تخصیص‌یافته از سوی دولت و شهرداری تبریز به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: تا سال ۹۳ کل مبلغ تزریق‌شده به پروژه قطار شهری از سوی دولت ۵۶۰ میلیارد تومان و از سوی شهرداری ۲۱۸ میلیارد تومان بوده‌است؛ این در صورتی است که سال گذشته،  ۴۴۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری و ۹۰ میلیارد تومان نیز از سوی دولت، تزریق شده است.

نجفی تصریح کرد: این پشتوانه مالی باعث تکمیل‌ دو تونل و ادامه ریل‌گذاری‌ها از میدان ساعت تا محدوده مسجد سالارشهیدان شده است؛ با این روند، مصمم هستیم که ریل‌گذاری خط یک، تا پایان بهمن‌ماه به اتمام برسد.

شهردار تبریز، گفت: برای رسیدن مدت انتظار بین دو ایستگاه لاله و ائل‌گلی به مرز ۷ دقیقه، تا پایان سال ۹۵ باید ۸۰ واگن داشته‌باشیم.

وی با بیان این‌که از مجموع ۳۱۵ واگن خریداری‌شده برای سه کلان‌شهر تبریز، اصفهان و شیراز، ۱۰۰ واگن متعلق به شهر تبریز بوده و به صورت تکمیل و آماده، وارد تبریز می‌شود، افزود: مابقی واگن‌های دو شهر دیگر نیز در دپوی لاله و شهرک شهید صنعتی شهید سلیمی مونتاژ می‌شود.

نجفی تاکید کرد: این فرصت، امتیاز بزرگی است که با راه‌اندازی یک فناوری جدید و پیشرفته، موجب ایجاد صدها فرصت اشتغال مسقیم و غیرمستقیم، می‌شود.

وی در صحبت‌های آغازین خود، به جایگاه جهانی بانک‌های شهری اشاره کرد و افزود: بانک شهر، بانکی متعلق به شهروندان است و خوشبختانه، بدون این که در هیج جای دنیا، با مشکلی مواجه باشد، برنامه‌های خود را در هر دو حوزه ارزی و ریالی، پیش می‌برد.

شهردار تبریز اضافه کرد: مدیرعامل خوش‌فکر و کوشای بانک شهر، در دوره‌ اخیر، و به خصوص در جریان گردهمایی کلان‌شهرهای جهان اسلام در سازمان ملل متحد، تفاهم‌نامه‌های ارزشمندی را در کشورهای مختلف امضا کرده که در بهره‌گیری از اعتبارات بانک‌های بین‌المللی، موثر و کارساز خواهد بود.