۸۲٫۵ درصد خانوارهای روستایی تحت پوشش شبکه گاز طبیعی/ بدهی ۲۲ میلیارد تومانی جایگاه های CNG به شرکت گاز
۸۲٫۵ درصد خانوارهای روستایی تحت پوشش شبکه گاز طبیعی/ بدهی ۲۲ میلیارد تومانی جایگاه های CNG به شرکت گاز

ولی اله دینی در نشست خبری با بیان اینکه شرکت گاز استان از نظر حجم عملیات جزو پنج شرکت برتر کشور است، اظهار کرد: همچنین شرکت گاز استان از نظر تعداد خانواری که سال گذشته به آن ها گازرسانی کرد، رتبه نخست کشوری را دارد؛ بطوری که سال گذشته ۱۸۰ روستای استان از نعمت گاز […]

sasولی اله دینی در نشست خبری با بیان اینکه شرکت گاز استان از نظر حجم عملیات جزو پنج شرکت برتر کشور است، اظهار کرد: همچنین شرکت گاز استان از نظر تعداد خانواری که سال گذشته به آن ها گازرسانی کرد، رتبه نخست کشوری را دارد؛ بطوری که سال گذشته ۱۸۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه برنامه دولت گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تا پایان سال ۹۶ است، اظهار کرد: دو هزار و ۷۲۲ روستا در استان وجود دارد که از این بین ۷۷۴ روستا زیر ۲۰ خانوار هستند و بدین ترتیب تعهد ما گازرسانی به دو هزار روستا است.

دینی عنوان کرد: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ روستا از نعمت گاز بهره مند شده اند و گازرسانی به هزار روستای دیگر نیز برنامه ریزی شده است، البته به برخی روستای های زیر ۲۰ خانوار که در مسیر شبکه گازرسانی قرار دارند هم انشعاب گاز واگذار شده است که این موضوع باعث بالا رفتن آمار تعداد روستاهای گازدار شده است.

وی با بیان اینکه طرح گازرسانی به ۸۰ روستا در هفته دولت افتتاح می شود، گفت: برای اجرای این طرح ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است که با افتتاح آن هفت هزار خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

وی افزایش ظرفیت دو ایستگاه گازرسانی تبریز را از دیگر پروزه های مهم اعلام کرد و افزود: با افتتاح فاز نخست این طرح، ظرفیت ایستگاه تبریز از ۶۰۰ هزار مترمکعب در ساعت به ۹۰۰ هزار مترمکعب در ساعت می رسد که با افتتاح فاز دوم نیز این ظرفیت به یک هزار و ۲۰۰ هزار مترمکعب در ساعت می رسد که در فصل سرما دیگر شاهد افت فشار گاز تبریز نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی ادامه داد: فاز نخست این طرح در هفته دولت و فاز دوم آن نیز تا پایان سال افتتاح می شود.

وی با اعلام اینکه ازویژگی جدید سامانه ۱۹۴ و سامانه جدید ۲۱۹۴ در هفته دولت رونمایی می شود، خاطرنشان کرد: مشترکین گاز در سراسر استان می توانند از طریق سامانه ۲۱۹۴  علاوه بر اعلام کارکرد کنتور و دریافت صورتحساب بصورت شنیداری، از این پس صورتحساب قبوض خود را هم از طریق این سامانه پرداخت کنند .

وی ادامه داد: همچنین از این پس تمام مکالمات سامانه ۱۹۴(امداد) به طور کامل ضبط خواهد شد و شکایات قابل پیگیری خواهند بود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام اینکه به ۱۵۳ جایگاه سی ان جی در استان گازرسانی کرده ایم، افزود: از این تعداد ۱۳۴ جایگاه فعال است که ماهانه ۳۰ میلیارد تومان درآمد شرکت گاز از فروش سوخت به جایگاه های سی ان جی است و تقریبأ بدهی های این جایگاه ها به روز شده است و تنها ۲۲ میلیارد تومان از جایگاه های سی ان جی طلب داریم.

وی اعلام کرد: طبق مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم گاز سی ان جی تا پایان شهریور ماه ۵۰۰ تومان می باشد و بعد از آن باید منتظر اعلام قیمت جدید برای گاز سی ان جی باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۲۴ پروژه ی فعال در دست اجرا داریم، بیان کرد: اجرای این پروژه ها ۲۴۱ میلیارد تومان هزینه در بر دارد که تاکنون ۱۴۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز اذربایجان شرقی در خصوص خط انتقال گاز به ارمنستان، گفت: این انتقال با لوله ۱۶ اینچی و به طول ۷۵ کیلومتر اجرا می شود که پایداری شبکه گاز استان، گازرسانی به نیروگاه هریس و گازرسانی به مس سونگون و غیره از مزیت های این خط لوله انتقال گاز است.

دینی افزود: خط موقت انتقال گاز به مس سونگون را برقرار کرده ایم و سیاست دولت گازرسانی به تمامی نیروگاه ها و مراکز صنعتی است.

وی با بیان اینکه موظف هستیم به تمامی واحد های مسکونی گازرسانی کنیم، خطاب به مردم گفت:به مردم توصیه می کنیم با تفکیک کنتورهای گاز میزان مصرف گاز را کاهش دهند.