وضعیت نگران کننده مصرف دخانیات در آذربایجان شرقی/ رتبه نخست درمناطق روستایی و دوم در مناطق شهری
وضعیت نگران کننده مصرف دخانیات در آذربایجان شرقی/ رتبه نخست درمناطق روستایی و دوم در مناطق شهری

حسین خسروشاهی ظهر امروز در کار گروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان تبریز اظهار داشت: متاسفانه میزان مصرف دخانیات در مناطق روستایی استان بیش از مناطق شهری است. وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کمپین تبلیغات سراسری در رابطه با مسائل خطرناک بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: مرحله نخست این […]

sasasحسین خسروشاهی ظهر امروز در کار گروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی شهرستان تبریز اظهار داشت: متاسفانه میزان مصرف دخانیات در مناطق روستایی استان بیش از مناطق شهری است.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۶ کمپین تبلیغات سراسری در رابطه با مسائل خطرناک بهداشتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، گفت: مرحله نخست این تبلیغات در زمینه کاهش میزان مصرف نمک آغاز شد ولی طبق آمار همچنان ۷۴ درصد از مردم در سفره‌های خود از نمکدان استفاد می‌کنند.

خسروشاهی با بیان اینکه فاز دوم این تبلیغات و کمپین در زمینه لبنیات آغاز شده و هم اکنون در سطح شهر شاهد این اطلاع‌رسانی‌ها هستیم، تصریح کرد: کمپین‌های بعدی نیز طبق تقویم برنامه‌ریزی شده اجرا می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز با اشاره به اینکه ۴۸ درصد از مردم استان فعالیت فیزیکی کمی دارند، گفت: در حال حاضر ۶۴ درصد از کارکنان ادارات استان اضافه وزن دارند.

وی ادامه داد: در زمینه میزان مصرف سبزی و میزان فشار خود در رتبه متوسط کشوری قرار داریم که این آمار نگران‌کننده است و از طرفی ۴۸ درصد از مردم استان از روغن مایع و ۳۸ درصد از روغن جامد استفاده می‌کنند.

خسروشاهی با اشاره به اقدامات انجام یافته در زمینه کاهش میزان مصرف قلیان در استان، اظهار داشت: نخستین گام در این زمینه منع صدور مجوز برای راه‌اندازی قلیان‌سرا بود که به موجب همین رویکرد میزان قلیانسراهای ما از ۴۵۰ مورد در ابتدای سال ۹۳ به ۳۵۰ مورد در ابتدای سال ۹۴ کاهش یافته است.