مجاز نیستیم بدون مطالعه و پژوهش، پروژه ای را کلید بزنیم
مجاز نیستیم بدون مطالعه و پژوهش، پروژه ای را کلید بزنیم

صادق نجفی در همایش «بانک، شهر، اقتصاد» با بیان این مطلب اظهار داشت: از مجموع بودجه  ۲۸۵۰ میلیارد تومانی مصوب سال گذشته شهرداری تبریز، حدود ۹۵۰ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات‌بانکی و اوراق مشارکت بود؛ در این میان، از مجموع بودجه سال گذشته، حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان محقق شد. وی یادآور شد: سال گذشته […]

بصادق نجفی در همایش «بانک، شهر، اقتصاد» با بیان این مطلب اظهار داشت: از مجموع بودجه  ۲۸۵۰ میلیارد تومانی مصوب سال گذشته شهرداری تبریز، حدود ۹۵۰ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات‌بانکی و اوراق مشارکت بود؛ در این میان، از مجموع بودجه سال گذشته، حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان محقق شد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان از تسهیلات اخد شده دوره‌های قبل عودت داده شده است؛ این در صورتی است که ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اخذ شد.

نجفی  ادامه داد: سال گذشته ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمران شهری صرف شد که ۹۱ میلیارد تومان آن از محل تسهیلات‌بانکی بوده است.

شهردار تبریز اظهار داشت: امسال بودجه شهرداری تبریز، بدون این‌که تغییر خاصی نسبت به سال گذشته داشته باشد، تدارک دیده شده، با این حال، سعی کردیم، میزان استفاده از تسهیلات را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از محل اوراق مشارکت،  ۲۰۰ میلیارد تومان برای قطار شهری تخصیص یافته است.

نجفی  اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقده بین شهرداری و بانک شهر، این بانک موظف شده حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار شهرداری تبریز قرار دهد.

وی متذکر شد: سرمایه بانک شهر، در سال ۹۲ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در هر یک از سال‌های ۹۳ و ۹۴، افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته خود، داشته‌است؛ مصمم هستیم تا با تداوم این روند، جایگاه این بانک را در رده بانک‌های شاخص و ممتاز کشور و منطقه تحقق بخشیم.

نجفی با بیان این‌که تعامل بخش‌های مختلف عمرانی و اقتصادی باید منجربه تقویت سه ضلع بانک، شهر و اقتصاد شود، تصریح کرد: در واقع، رشد متوازن و متناسب این مثلث، نمود دقیق و موفقی از پویایی برنامه‌های عمرانی، رشد اقتصادی و ارتقای شاخص‌های زندگی خواهد بود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی و تکیه به توان داخلی خاطرنشان کرد: این امر جز با حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اجرای ایده‌‌ها و الگوهای مولد و قابلیت‌های دانش‌بنیان، به ثمر نخواهد رسید.

شهردار تبریز همچنین در سخنان آغازین خود، مدیریت، آگاهی و دانایی را راه‌گشای برنامه‌های اقتصاد شهری خواند و افزود: با پیشینه غنی تمدن، فرهنگ و تاریخ ملت ایران، این کشور نباید در حوزه معیشت دچار معضل باشد.

نجفی  ادامه داد: بدون پژوهش و مطالعه مجاز نیستیم برنامه‌هایی را که مسیر حرکتی شهر به آن‌ وابسته‌است، کلید بزنیم.

وی اظهار داشت: وضعیت رقابتی در دنیای امروز، به دلیل بالارفتن فناوری‌ و ارتباطات، فشرده شده و امروز، تنها معدود افراد و گروه‌هایی که حرکت‌های پژوهشی و مطالعه‌محور را به حوزه‌های عملی و اجرایی متصل کنند، خواهند توانست تولید‌کننده، فعال اقتصادی و مدیری شهری باشد.