۱۱ کشته و زخمی در سه تصادف جاده ای آذربایجان شرقی
۱۱ کشته و زخمی در سه تصادف جاده ای آذربایجان شرقی

حبیب حسینقلیزاده با اعلا م این خبر  گفت: صبح امروز تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ استان از سه صحنه حادثه ترافیکی ۱۰ مصدوم را با اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال دادند. حبیب حسینقلی زاده گفت: با گزارش وقوع اولین حادثه در ساعت ۶ صبح امروز مورخه ۱۳۹۴/۰۵/۲۲،در کیلومتر  ۵ جاده خواجه -تبریز ،آمبولانس ۱۱۵ پایگاه خواجه به محل […]

۵حبیب حسینقلیزاده با اعلا م این خبر  گفت: صبح امروز تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ استان از سه صحنه حادثه ترافیکی ۱۰ مصدوم را با اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال دادند.

حبیب حسینقلی زاده گفت: با گزارش وقوع اولین حادثه در ساعت ۶ صبح امروز مورخه ۱۳۹۴/۰۵/۲۲،در کیلومتر  ۵ جاده خواجه -تبریز ،آمبولانس ۱۱۵ پایگاه خواجه به محل اعزام شد.

وی ادامه داد: با بررسی وضعیت سانحه رانندگی، به تشخیص تکنسین های اعزامی اورژانس به محل حادثه، ۱ تن در محل فوت و یک تن دیگر به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال داده شد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان در مورد حادثه دوم یادآور شد:این حادثه نیز در ساعت صبح و درکیلومتر ۲۵ جاده قدیم میانه – زنجان و با برخورد پراید به گاردریل روی داد.
حسینقلی زاده گفت: با اعزام پایگاههای فوریتهای پزشکی میانه و قافلانکوه بمحل حادثه،۵ مصدوم این حادثه پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به بیمارستان میانه انتقال داده شدند.

وی در مورد حادثه سوم که در ساعت ۹:۲۰ در جاده اهر -تبریز ،حوالی گویجه بل روی داد گفت:با واژگونی پژو در گویجه بل، پایگاههای اورژانس ۱۱۵ ینگجه و دایلار بمحل حادثه اعزام و پس از معاینه مصدومین و انجام اقدامات درمانی ،۴ مصدوم حادثه را به بیمارستان باقرالعلوم اهر انتقال دادند.
حسینقلی‌زاده با بیان اینکه از اینکه اکثریت تصادفات در نزدیکی شهرها و ۳۰ کیلومتری شهرها به هر دلیل اعم از خواب آلودگی راننده و یا عجله برای رسیدن، به وقوع می پیوندد؛ از رانندگان خواست برای رسیدن به مقصد عجله نکرده و در صورت خستگی در اولین پارکینگ جاده‌ای استراحت کنند.

وی از رانندگان خواست، وقتی بر سر صحنه تصادف حاضر می شوند و مصدوم در ناحیه کمر و یا گردن اظهار ناراحتی می کند، با توجه به اینکه احتمال ضایعه ی نخاعی وجود دارد، مصدوم را به هیچ عنوان حرکت ندهند و صحنه را برای امداگران خالی کنند تا اقدامات درمانی توسط کادر درمانی بصورت اصولی انجام شود.