سفر وزیر بهداشت سوریه به ایران
سفر وزیر بهداشت سوریه به ایران

دکتر سید حسن هاشمی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، به مقاومت مردم سوریه و هدایت موثر دولت و رئیس جمهور سوریه اشاره کرد و گفت: امیدواریم سوریه به آرامش قطعی برسد. وی با مروری بر جنگ ایران و عراق و ابراز همدردی با دولت سوریه اظهار داشت: امروز چیزی جز ددمنشی صدام در تاریخ […]

wdدکتر سید حسن هاشمی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، به مقاومت مردم سوریه و هدایت موثر دولت و رئیس جمهور سوریه اشاره کرد و گفت: امیدواریم سوریه به آرامش قطعی برسد.

وی با مروری بر جنگ ایران و عراق و ابراز همدردی با دولت سوریه اظهار داشت: امروز چیزی جز ددمنشی صدام در تاریخ به جای نمانده است و قطعا متجاوزان به خاک سوریه نیز چنین سرنوشتی در تاریخ را خواهند داشت.

وزیر بهداشت با ابراز امیدواری از اینکه سوریه به موقعیت ممتازی دست یابد، عنوان کرد: به زودی میزبان وزیر بهداشت سوریه در ایران خواهیم بود و این سفر قطعا زمینه ساز گسترش همکاری ها به ویژه در زمینه بهداشت و درمان است.

وی از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت توسعه روابط به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو در کشور سوریه خبر داد و گفت: از هرگونه کمک و مساعدتی در این حوزه دریغ نخواهیم کرد.

دکتر هاشمی با اشاره به گسترش همکاری های متقابل ابراز امیدواری کرد: با سفر وزیر بهداشت سوریه به ایران بتوان تصمیمات عملیاتی را برای کمک به سوریه در حوزه بهداشت و درمان و دارو اتخاذ کرد.

در این دیدار همچنین دکتر عدنان محمود سفیر سوریه، با ابراز مسرت از فراهم شدن زمینه این ملاقات گفت: آماده همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم و در این راستا دولت سوریه آمادگی خود را اعلام می کند.

وی از وزیر بهداشت خواست علاوه بر کمک به تامین دارو و تجهیزات پزشکی و واردات دارو از ایران به سوریه، زمینه راه اندازی خط تولید و نیز ایجاد مراکز بهداشتی درمانی مورد نیاز در سوریه را نیز فراهم کند.

سفیر سوریه سفر وزیر بهداشت این کشور به ایران را نیز در همین راستا برشمرد و گفت: امیدواریم در مرحله آتی و پس از دستاورد تاریخی ایران در توافق هسته ای افق های فراگیرتری برای همکاری دو کشور وجود داشته باشد.

براساس گزارش وبدا، در پایان این دیدار سفیر سوریه یادبود این کشور را تقدیم وزیر بهداشت کرد.