پلمپ ۹۸ باشگاه ورزشی متخلف
پلمپ ۹۸ باشگاه ورزشی متخلف

کریم حسینی درباره فعالیت ها و برنامه های انجام شده این ستاد در ماه های گذشته و همکاری قابل قبول هیات های پزشکی ورزشی استان ها افزود: دفاتر هیات های استانی پزشکی ورزشی با فعال سازی کمیته های نظارت و بازرسی بر اماکن ورزشی این گزارش را اعلام کردند که پس از سپری شدن روال […]

کریم حسینی درباره فعالیت ها و برنامه های انجام شده این ستاد در ماه های گذشته و همکاری قابل قبول هیات های پزشکی ورزشی استان ها افزود: دفاتر هیات های استانی پزشکی ورزشی با فعال سازی کمیته های نظارت و بازرسی بر اماکن ورزشی این گزارش را اعلام کردند که پس از سپری شدن روال قانونی در جهت اصلاح آن باشگاهها اقدام می شود.

وی به فعال بودن ۱۲ هزار و ۶۸۸ باشگاه ورزشی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بازرسان تاپایان تیرماه امسال از ۷ هزار و ۲۱۳ باشگاه بازرسی کردند که حاصل این بازرسی ها پلمپ۹۸ باشگاه متخلف، ارائه تذکر کتبی به ۲ هزار و ۷۸ باشگاه و تشویق ۵۶۰ باشگاه بوده است.

حسینی افزود:عرضه، مصرف و فروش هرگونه مکمل و دارو در باشگاه های ورزشی اعم از مجاز و غیرمجاز ممنوع بوده و در این رابطه هیچ گونه بخشودگی با متخلفان نداریم وآنها پس ازدریافت تذکر کتبی چنانچه نسبت به رفع تخلف خود اقدام نکنند جهت پلمپ به ادارات کل ورزش و جوانان استان ها و در نهایت مرجع قضایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد:علاوه بر این در بازرسی ها مقوله عضویت ورزشکاران هر باشگاه در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی و همچنین مسایل بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد.

دبیرکل ستاد نظارت برسلامت باشگاه ها و اماکن ورزشی کشور یادآورشد:در این رابطه هماهنگی های لازم با کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و همچنین دفتر ارزیابی عملکرد این وزارت خانه که هرکدام بر اساس یک سری فاکتور بر باشگاه های ورزشی نظارت می کنند، صورت گرفته تا از این پس بازرسی ها به شکل جامع و در شکل فرم های یکسان انجام شده و از هر جهت سلامت ورزشکاران تضمین شود.

حسینی خبرداد که به زودی سامانه دریافت شکایات مردمی از باشگاه ها را از طریق پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون فعال می شود تا هرگونه تخلفی که از چشم بازرسان ما دور ماند از طریق دریافت گزارشات مردمی مورد پیگیری قرار گیرد.