لیلا جاویدان ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: در آغاز سال ۹۳ تعداد این NGOها،۱۱ عدد بود که در پایان سال گذشته این تعداد به ۴۰ عنوان ارتقا یافت. معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به محورهای فعالیتی […]

سز رلیلا جاویدان ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: در آغاز سال ۹۳ تعداد این NGOها،۱۱ عدد بود که در پایان سال گذشته این تعداد به ۴۰ عنوان ارتقا یافت.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به محورهای فعالیتی این سازمان‌های مردم‌نهاد افزود: این تعداد NGO تنها شامل‌ ثبت‌ شده‌ها توسط جوانان و این اداره کل است و پیش از این تنها در ۹ محور اجازه فعالیت داشتند ولی هم اکنون در تمام مباحثی که وزارت کشور فعالیت دارد، NGO قابل فعالیت است.

وی یادآور شد: از مجموع ۴۰ “سمن” موجود در استان، ۳۱ مورد در شهرستان تبریز و بقیه در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه‌های جدید دولت در حوزه جوانان تصریح کرد: راه‌اندازی اتاق فکرهای جوانان در شهرستان‌ها و روستاها از جمله این برنامه‌هاست که در نتیجه این جلسات چند نفر مشخص شده که می‌توانند در جلسات هیئت دولت میز حضور یابند.

جاویدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تغییر در برنامه‌های اجرا شده توسط نهادها برای جوانان اظهار داشت: در نظرسنجی‌های انجام یافته شاهد هستیم که برنامه‌های اجرا شده توسط ما با خواسته‌های جوانان سنخیت ندارد و برنامه‌های اوقات فراغت باید رنگ و بوی شادابی داشته باشد.

وی از برنامه‌ریزی دولت برای تخصیص اعتبارات ملی در حوزه «طرح‌های الگویی» خبر داد و افزود: بودجه‌های ملی امسال در حوزه طرح‌های الگویی تخصیص داده می‌شود و با توجه به همین موضوع طرح‌ها و اقدامات پیشنهادی دستگاه‌های مختلف باید همراه با نوآوری باشد تا بتوانیم از این طریق اعتبار بیشتری برای شهرستان به دست بیاوریم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برای تفکیک مشکلات جوانان نظرسنجی‌ صورت می‌گیرد تا از آن طریق مشکلات مشخص شود و به طور طبقه‌بندی شده این موارد غربال شود.

جاویدان از برنامه‌ریزی به منظور ساماندهی عملکرد جوانان در فضای مجازی نیز خبر داد و گفت: به طور متوسط هر جوان روزانه هشت ساعت از وقت خود را در فضای مجازی سپری می‌کند که ما مکلف به ورود در این قضیه شده‌ایم تا با ایده‌پردازی کسب و کارهایی در این فضا راه‌اندازی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میزبانی تبریز از NGOها فعال سراسر کشور پرداخت و افزود: این برنامه سه روزه در تبریز برگزار می‌شود و طی آن ماحصل تجربیات این سازمان‌های مردم‌نهاد به NGOهای استانی انتقال می‌یابد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه از طرح ارزیابی استانداران فعال در حوزه جوانان خبر داد و گفت: طی این طرح سه استاندار برتر در این زمینه معرفی می‌شوند و پس از آن مرحله دوم این طرح در قالب ارزیابی فرمانداران فعال در حوزه جوانان نیز اجرا می‌شود.