استانداران آذربایجان شرقی و گلستان تفاهم نامه همکاری اقتصادی امضا کردند
استانداران آذربایجان شرقی و گلستان تفاهم نامه همکاری اقتصادی امضا کردند

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در نشست امضای این تفاهم نامه که در تهران برگزار شد، با اشاره به برد برد بودن آن خاطرنشان کرد: تعمیر و نگهداری وسایل حمل و نقل عمومی هزینه بسیار زیادی را به استان ها تحمیل می کند که می توانیم با همکاری و سرمایه گذاری به آن رسیدگی کنیم. […]

csاسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در نشست امضای این تفاهم نامه که در تهران برگزار شد، با اشاره به برد برد بودن آن خاطرنشان کرد: تعمیر و نگهداری وسایل حمل و نقل عمومی هزینه بسیار زیادی را به استان ها تحمیل می کند که می توانیم با همکاری و سرمایه گذاری به آن رسیدگی کنیم.

حسن صادقلو استاندار گلستان نیز گفت: با امضای این تفاهم نامه می توانیم از ظرفیت های تجربی، علمی و فنی هر استان استفاده کنیم و مساعدت های لازم را به یکدیگر برسانیم.

این تفاهم نامه در هفت بند اصلی تنظیم شده است تا از ظرفیت های همکاری مشترک در زمینه صنعتی، کشاورزی و بازرگانی هر استان استفاده شود.

برگزاری جلسات مشترک توسط اتاق های بازرگانی و صنایع، موافقت طرفین بر حمایت از سرمایه گذاران، استقبال استانداری گلستان از شرکت آکیا دویچ و راه اندازی خط تولید، آمادگی سازمان همیاری های گلستان بر تامین خودروهای خدمات شهری و آمادگی شرکت پسماند انرژی آذر برای سرمایه گذاری در استان گلستان از بند های این تفاهم نامه است.

همچنین از دیگر بندهای این تفاهم نامه همکاری شرکت استانجین تولید کننده ادوات کشاورزی ، حمایت از شرکت های صنعتی و تولیدی آذربایجان برای صادرات به کشورهای آسیای میانه و روسیه، توافق طرفین به ایجاد تسهیلات برای گسترش همکاری های بخش خصوصی، برگزاری جلسات برای کمک به رفع مشکلات است.

در بند آخر این تفاهم نامه آمده است که طرفین توافق کردند تا در راستای نظارت بر حسن اجرای این یادداشت تفاهم نمایندگانی را معرفی کنند.