اختتامیه نهمین جشنواره دستهای کوچک دعا در تبریز برگزار می شود
اختتامیه نهمین جشنواره دستهای کوچک دعا در تبریز برگزار می شود

حسن میلانی با اعلام این خبر گفت: این آیین روز یکشنبه، ۲۵ مرداد ماه سال جاری راس ساعت ۱۷ در محل مجتمع فرهنگی تفریحی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه ۲۸ اثر به بخش نهایی نهمین جشنواره دستهای کوچک دعا راه یافته اند گفت: این آثار توسط هیئت داوران نهایی از بین […]

یسسیحسن میلانی با اعلام این خبر گفت: این آیین روز یکشنبه، ۲۵ مرداد ماه سال جاری راس ساعت ۱۷ در محل مجتمع فرهنگی تفریحی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۸ اثر به بخش نهایی نهمین جشنواره دستهای کوچک دعا راه یافته اند گفت: این آثار توسط هیئت داوران نهایی از بین ۵۴ هزار و ۷۶۵ اثار رسیده به دبیرخانه جشنواره برگزیده و انتخاب شده است.
وی افزود: در مرحله مقدماتی انتخاب آثار از مجموع دعاهای رسیده، ۲ هزار اثر توسط هیئت داوران مقدماتی برای مرحله نهایی گزینش شده بود.
میلانی خاطر نشان کرد: از ۲۸ اثر راه یافته به بخش نهایی نهمین جشنواره دستهای کوچک دعا ۲۳ اثر مربوط به بخش اصلی جشنواره و ۵ اثر مربوط به بخش ویژه جشنواره؛ یعنی ایران ۱۴۰۴ می باشد.
وی در خصوص مضامین دعاهای رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره دستهای کوچک دعا گفت: بیشتر دعاها متاسفانه بیان مشکلات است که کودکان با دلی پاک و با روانی زلال از خداوند متعال خوستار برآورده شدن دعاهایشان می شوند.
رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: در بیشتر مواقع دعاها مشکلات و معضلات اجتماعی، اقتصادی، معیشتی، روانی و امنیتی خانوده ها را شامل می شود. و به طور کلی مسائل روانی و اجتماعی نظیر بیکاری، اعتیاد، طلاق، بیماری، نداشتن سرپناه و … موضوعاتی هستند که در دعاهای کودکان مطرح می شود.
میلانی اضافه نمود: البته در بیشتر دعاها هم مضامین دینی و عقیدتی مثل ظهور امام زمان(عج) و سلامتی ایشان و مقام معظم رهبری و …. وجود دارد.