۱۱۰ مدرسه در کشور فقط یک کلاس درس دارند/ ضرورت مبارزه با بی‌سوادی
۱۱۰ مدرسه در کشور فقط یک کلاس درس دارند/ ضرورت مبارزه با بی‌سوادی

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که برای حضور در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و نیز دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و همایش یاوران نماز به تبریز سفر کرده، بعداز ظهر سه شنبه به دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز رفت. فانی با تاکید […]

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش که برای حضور در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور و نیز دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و همایش یاوران نماز به تبریز سفر کرده، بعداز ظهر سه شنبه به دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز رفت.

فانی با تاکید بر ضرورت مبارزه با بی‌سوادی افزود: بیش از چهار هزار و ۸۵۰ مدرسه در کشور که در نقاط محروم و دورافتاده قرار دارند با کمتر از پنج نفر دانش آموز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ریشه کن کردن بی سوادی و مبارزه با آن باید مدارس با تعداد کم دانش آموز و کلاس دایر باشند، ادامه داد: در کشورمان همچنین ۱۱۰ مدرسه وجود دارد که فقط یک کلاس درس دارند و تعداد دانش آموزانشان کم است.

وزیر آموزش و پرورش سپس در ادامه این دیدار به موضوع ضرورت وجود نمازخانه در مددارس و برگزاری نمازهای جماعت تاکید کرد و گفت: ۶۵۰ دارالقرآن دانش آموزی در مدارس کشور فعال هستند و در بیش از ۵۰ هزار مدرسه نیز نماز جماعت با حضور دانش آموزان برگزار می شود.

سی

فانی با بیان اینکه باید بحث آموزش در کنار پرورش مورد توجه قرار گیرد و به مباحث فرهنگی و معنوی مدارس نگاه ویژه ای داشته باشیم، بیان داشت: برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش باعث شد تا امسال وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر در بحث نماز معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه باید هم به فکر پیشرفت علمی دانش اموزان بود و هم پیشرفت معنوی و مذهبی آنان ادامه داد: باید از امکانات و ظرفیت های لازم موجود در مدارس و وزارت آموزش و پرورش استفاده کنیم تا در خصوص تعلیم و تربیت بتوانیم مفید عمل کنیم.

ضرورت برگزاری کلاس های قرائت و حفظ قرآن کریم در مدارس

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت برگزاری کلاس های قرائت و حفظ قرآن کریم در مدارس سراسر کشور گفت: باید دانش آموزان بیش از پیش با معارف و مفاهیم قرآن آشنا شده و با قرآن عجین شوند.

ئئ

آیت الله محسن مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه ۱۲ سال از عمر دانش آموزان در مدرسه سپری می شود، ادامه داد: دانش آموزان در سن حساسی هستند و باید از لحاظ معنوی، اعتقادی و مذهبی روی آنها کار کرد و برنامه های مختلف فرهنگی در مدارس اجرا کرد.

وی با بیان اینکه برپایی نماز ظهر و عصر به صورت جماعت در مدارس خیر و برکات زیادی می تواند داشته باشد، افزود: اگر مدارس هم نمازخانه نداشته باشند باید از مساجد نزدیک مدرسه برای برپایی نماز جماعت استفاده کرد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه خواندن قرآن و نماز مصادیق مهمی از آموزش و پرورش هستند، اظهار داشت: باید برای برگزاری نمازهای جماعت در مدارس و کلاس های قرآن بیش از پیش برنامه ریزی و کار شود.